Zoeken Vraag het forum

Mycoplasma?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat klopt. Ik zou zo niet weten wat je dan nog zou moeten testen

Anoniem

Is er volgens uw niks meer te testen na dit?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou niet weten wat

Reageren
    Anoniem

Oke, is het zo dat bekkenbodem soms een steek in de lies kan geven en soms een steek bij plassen/persen? Is heel zelden maar soms gemerkt

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen

Reageren
    Anoniem
    Anoniem

Staat dat een onderzoek in Ohio, mannen met klachten (soa’s negatief) 91% na oraal dit hadden: Neisseria meningitidis

kan je dit laten testen hij HA?

Reageren
    John (moderator)

Ja, en ja dat kan getest worden

Reageren
    Anoniem

acht je kans op dit hoger dan ureaplasma bij lezen artikel of ook nihil? Wordt dit niet standaard getest op banale kweek?

Had een kweekproef 3 media bacteriologisch / determinatie micro-organisme en microscopisch onderzoek

Reageren
    John (moderator)

Dat wordt niet standaard getest. Maar ik denk ook niet dat dat gevonden gaat worden met de test die je hebt gehad

Reageren
    Anoniem

Maar acht je dat er een kans is dat je dit kan hebben oplopen van een pijpbeurt groter dan ureaplasma of ook nihiel?

Reageren
    John (moderator)

“Maar acht je dat er een kans is dat je dit kan hebben oplopen van een pijpbeurt groter dan ureaplasma of ook nihiel?” Die vraag kan ik zo helaas ook niet beantwoorden. Maar eerlijk gezegd denk ik toch nagenoeg nihil

Reageren
    Rene

Ik loop met branderig gevoel als ik zit al 2 jaar. Testen Warren negatief. Recentelijk test gedaan en positief voor mycoplasma hominis. Welke behandeling kan ik nemen? Heb wel 1 jaar geleden axytromicine en doxicixline behandeling gedaan.

Reageren
    John (moderator)

Om een behandeling te kunnen nemen zou er eerst iets gevonden moeten worden wat dan ook behandeld moet worden

Reageren
    Rene

Bij mij met urine PCR test  is wel Mycoplasma hominis gevonden ( Mycoplasma hominis Positive
    Technique RT-PCR Low presence
    The detected DNA can correspond to viable (living) as well as non-viable (dead) forms. Negativization of the
    test after antibiotic treatment can last several weeks.)

Wil best wel afspraak maken met urolog voor treatment, maar die  is pas over 1 maand vrij. I lees dat die is moeijk te genezen en heel erg resisten is tegen bijna alle antibiotca. Azytromicine( 1g eenmalig ) en doxycicline ( 2xper dag  100 mg x 30 dagen)  heb ik al  1 jaar geleden genomen en klachten bleven bestaan. Nog advies wat ik kan doen?

Reageren
Reageer op: Mycoplasma?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.