Zoeken Vraag het forum

Mycoplasma

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pat

Ik ben onlangs positief getest op mycoplasma. Na kuur met azytromicine bleven de klachten. Nieuwe test gedaan en toen alweer positief en resistent. Nu aan de Moxifloxacine voor 7 dagen. Was is de kans op slagen van de behandeling en moet ik vragen voor een nog langere kuur? (Langere kuur Moxifloxacine of icm andere antibiotica?

3 reacties
    Reageren
    Suus

Dat zou ik met je huisarts bespreken, na deze kuur,mocht die niet werken.
    Antibiotica is niet iets wat je onnodig extra moet willen slikken of via een forum zou moeten willen adviseren.
    Er zou dan eerst gekeken moeten worden waarom.de antibioticakuur niet werkt.

Reageren
    Pat

Oke, want lees op internet verschillende dingen over de lengte van de kuur. Sommige zeggen 7 dagen en andere zeggen 10 dagen. Wat is hier van juist?

Reageren
    John (moderator)

De lengte van de kuur is afhankelijk van het middel. En de huisarts weet dat.

Reageren
Reageer op: Mycoplasma
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.