Zoeken Vraag het forum

Bang voor Soa Test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • PG

Hoi,

Ik wil graag een soa test doen, omdat ik weleens onveilige sex heb gehad
    met iemand en ook mijn condoom weleens is gescheurd. Daarbij haal ik van alles in mijn kop en wil van die onzekerheid af. Ben alleen ontzettend bang, laat morgen een test uitvoeren. Wie heeft er ervaring met deze situatie en weet iemand of je in algemene bloedbeeld ook iets kan zien van Soa/Hiv?

gr P

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Begrijpelijk dat je angstig bent en je zorgen maakt. Toch is de kans op besmetting met het een of ander erg klein. Zeker als je weinig vrijt of zelden onveilig vrijt, maar toch.
    Ja, je kunt aan de stijging van de afweercellen in het bloed, de witte bloedlichaampjes zien of er ergens in het lichaam een indringer is, en dat kan dan inderdaad in de genitale regio zijn.
    Doe de test, duim dat het goed is, en wees in het vervolg duidelijk naar partners: niet onveilig.
    Sterkte.

Reageren
    pg

Hoi,

Ja duimen maar zal blij zijn als ik de uitslag weet
    deze spanning maakt je gek.

Reageren
Reageer op: Bang voor Soa Test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.