- Anoniem28 februari 2014 om 13:13
Hallo,
Vorig jaar heb ik een uitstrijkje en soa test gehad bij de huisarts. De uitslag was negatief, dus geen soa.
Ik heb al vijf jaar een vriend, we hebben nooit eerder op soa’s getest omdat we beide niet veel sexuele contacten hebben gehad. Achteraf stom, ik weet het.
De reden dat ik bang ben voor een soa is omdat ik soms erg veel afscheiding heb, deze is eigenlijk steeds verschillend. Soms wit, soms geel of geel/bruin of echt bruin ook de dikte en structuur is verschillend. Ook heb ik vaak last van blaasontsteking/branderig gevoel. Er is dan alleen niks te vinden in mijn urine. (Dit heb ik eigenlijk altijd al gehad maar toch)
Ik heb ook last van zeurderige buikpijn voornamelijk rechts, wat doortrekt naar mijn rug, bil en been en lies. Ik ben een aantal jaar geleden geopereerd aan mijn blinde darm en volgens de dokter is dat een gevoelige plek geworden. Maar ik ben dus bang dat er ontstekingen zitten door een soa. Doordat ik er te veel mee bezig ben span ik het daar misschien ook wel te veel aan. Ik kan namelijk ook moeilijk in een keer plassen, een onderbroken straal en heb het gevoel niet heel mijn blaas te legen. Ook met ontlasting heb ik problemen omdat ik voor m’n gevoel niet kan ontspannen, het komt vaak in kleine beetjes. De darmen zaten onderin ook redelijk verstopt voelde de dokter (heb inmiddels zakjes om de ontlasting zachter te maken en dit werkt wel)
Omdat ik de laatste tijd niet lekker in mijn vel zit, veel stress heb en lichamelijk op ben ( door allerlei redenen) heeft de dokter een zeer uitgebreid bloed onderzoek gedaan. Een lijst van volgens mij minstens 25 dingen. Hierbij zat ook een soa screening. Volgens mij is dit alleen op hiv, syfilis en hepatitis? Maar goed deze waren ook negatief.
Alle waarden waren voor de rest ook goed. Leverwaarden, schildklier, glucose, vitamine, enz.
Er waren geen verhoogde crp waarde, de bezinking van het bloed was goed en de witte en rode bloedcellen ook.
Mocht er onsteking zitten door een soa die bij het uitstrijkje over het hoofd is gezien zouden deze waarden dit moeten aangeven volgens de dokter.Een heel verhaal, maar ik ben door al die klachten bang dat de test vorig jaar niet goed is afgenomen, te weinig cellen op het wattenstaafje oid.
Wilde het gewoon even kwijt en jullie mening horen.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 februari 2014 om 13:35Ga er maar vanuit dat de test goed is gedaan en je dus geen SOA hebt.
Reageren
De afscheiding die je hebt kan dus ook worden veroorzaakt omdat de zuurgraad van je vagina niet optimaal is. De overige klachten kunnen worden veroorzaakt door stress en spanningen. In ieder geval is een ontsteking niet erg waarschijnlijk.
Je zou eventueel een verwijzing kunnen vragen naar de gynaecoloog. Die kan je baarmoeder en eierstokken controleren.Anoniem28 februari 2014 om 16:49Bedankt voor je bericht.
Reageren
Mocht er op dit moment wel iets zitten, aangezien ik de klachten nu ook heb zou dat waarschijnlijk wel uit de waarde van bloed test moeten komen?
De gynaecoloog kan alleen eventuele cysten ed zien toch?
Ik heb wel al nog een afspraak bij de dokter voor een kweekje om te kijken voor schimmels ed.
Maar dat zou ik dan al een hele tijd moeten hebben.John (moderator)
28 februari 2014 om 16:57Een (schimmel)infectie zou ook nog kunnen. De gynaecoloog kan in ieder geval zien of er eventueel afwijkingen zijn.
Reageren