Zoeken Vraag het forum

Kans op HIV na bloed op condoom prostitue

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Maar jij denkt als je mijn verhaal leest ik me niet veel zorgen moet maken?ben jij eigenlijk een dokter?ken je gevallen die hiv hebben na een prostitué bezoek?

John (moderator)

Ik ben geen arts, maar wel medisch geschoold en opgeleid.
    HIV infecties na prostitué bezoek komen maar zelden voor. Tenzij de prostitué tot de risicogroep zou behoren. Drugsprostituees.

Ik denk dat je je inderdaad niet veel zorgen moet maken.

Reageren
    Anoniem

Hey tandor,

Ik had na 3dagen geen hoofdpijn meer maar heb wel nog last van mijn nek,nu heb ik daar wel eens meer last van en meestal moet ik dan naar de osteopaat om het lod te laten maken en dan heb ik meestal voor een tijdje ook geen last van hoofdpijn.nu is de vraag,een nek die vast zot of langs 1 kant redelijk gespannen is,is dit een symptoom van HIV infectie?mijn nek is niet stijf maar ik voel dat de spier aan 1 kant redelijk vast zit.

Reageren
    John (moderator)

Dat is absoluut geen symptoom van HIV.

Reageren
    Anoniem

Hey tandor,
    Ik heb vandaag last van irritatie in de keel,slikken doet geen pijn,soms moet ik hoesten,als ik druk voel ik eigenlijk niets van de irritatie.hier thuis is er wel iemand goed verkouden.is die irritatie een mogelijk HIV syntoom?ik lees op sommige websites dat dit wel een syntoom kan zin.
    Of moet er dan echt spraken zijn van keelpijn +griep syntomen?

Reageren
    John (moderator)

Ik eerder dat degene met de verkoudheid je heeft aangestoken. dat zijn geen HIV symptomen. Je moet stoppen met googlen op symptomen en een test laten doen. Pas dan heb je zekerheid

Reageren
    Anoniem

Waar kan men een betrouwbare Test doen na 4 weken en ervanuit gaan dat het Ok is

Reageren
    John (moderator)

Bij de GGD, de huisarts en eventueel DESC in Rotterdam.
    Als het plaatselijk ziekenhuis een soa poli heeft zou het daar ook kunnen

Reageren
    Anoniem

Huisarts mag pas na 3 maanden. GGD idem.

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt niet.
    Er kan in Nederland bij de GGD wel 6 weken worden aangehouden na een risicocontact. Ook via de huisarts kan eerder worden getest dan na 3 maanden. Bij DESC in Rotterdam wordt sowieso al getest na 4 weken.
    Wel wordt aanbevolen om 3 maanden na het contact nog een controle test te laten doen. Maar met de nieuwe generatie combo testen is de test met 6 weken al voor 99% betrouwbaar. Bij 4 weken is dat 98%

Reageren
    Anoniem

Dus de test die ze bij DESC doen na 4 weken is betrouwbaar? Als die negatief uitvalt dan is het uitgesloten of moet men alsnog een hertest doen , 3 maanden overdreven angst leven

Reageren
    John (moderator)

De test bij 4 weken is redelijk betrouwbaar. 98%
    Ik zou de test op 6 weken doen. Als die negatief is zou ik daarna niet meer laten testen.

Reageren
    Anoniem

Doen ze die test van 6 weken ook bij de huisdokter in België?

Reageren
    John (moderator)

Ik neem aan dat het in België ook bij de huisarts kan. Bij ITG vanaf 4 weken in ieder geval

Reageren
    Anoniem

Vandaag naar de dokter geweest voor een SOA test en HIV,de verpleegster wist wel niet of het ceteum medina in België de laatste test gebruikt maar ze zijn meestal wel mee met hun tijd.het was gisteren 4weken geleden

Reageren
Reageer op: Kans op HIV na bloed op condoom prostitue
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.