- Anoniem7 april 2016 om 16:35
Maar jij denkt als je mijn verhaal leest ik me niet veel zorgen moet maken?ben jij eigenlijk een dokter?ken je gevallen die hiv hebben na een prostitué bezoek?
John (moderator)
7 april 2016 om 16:53Ik ben geen arts, maar wel medisch geschoold en opgeleid.
HIV infecties na prostitué bezoek komen maar zelden voor. Tenzij de prostitué tot de risicogroep zou behoren. Drugsprostituees.Ik denk dat je je inderdaad niet veel zorgen moet maken.
ReagerenAnoniem12 april 2016 om 05:45Hey tandor,
Ik had na 3dagen geen hoofdpijn meer maar heb wel nog last van mijn nek,nu heb ik daar wel eens meer last van en meestal moet ik dan naar de osteopaat om het lod te laten maken en dan heb ik meestal voor een tijdje ook geen last van hoofdpijn.nu is de vraag,een nek die vast zot of langs 1 kant redelijk gespannen is,is dit een symptoom van HIV infectie?mijn nek is niet stijf maar ik voel dat de spier aan 1 kant redelijk vast zit.
ReagerenJohn (moderator)
12 april 2016 om 09:45Dat is absoluut geen symptoom van HIV.
ReagerenAnoniem13 april 2016 om 15:45Hey tandor,
Reageren
Ik heb vandaag last van irritatie in de keel,slikken doet geen pijn,soms moet ik hoesten,als ik druk voel ik eigenlijk niets van de irritatie.hier thuis is er wel iemand goed verkouden.is die irritatie een mogelijk HIV syntoom?ik lees op sommige websites dat dit wel een syntoom kan zin.
Of moet er dan echt spraken zijn van keelpijn +griep syntomen?John (moderator)
13 april 2016 om 15:54Ik eerder dat degene met de verkoudheid je heeft aangestoken. dat zijn geen HIV symptomen. Je moet stoppen met googlen op symptomen en een test laten doen. Pas dan heb je zekerheid
ReagerenAnoniem14 april 2016 om 07:12Waar kan men een betrouwbare Test doen na 4 weken en ervanuit gaan dat het Ok is
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2016 om 08:13Bij de GGD, de huisarts en eventueel DESC in Rotterdam.
Reageren
Als het plaatselijk ziekenhuis een soa poli heeft zou het daar ook kunnenAnoniem14 april 2016 om 09:00Huisarts mag pas na 3 maanden. GGD idem.
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2016 om 09:32Dat klopt niet.
Reageren
Er kan in Nederland bij de GGD wel 6 weken worden aangehouden na een risicocontact. Ook via de huisarts kan eerder worden getest dan na 3 maanden. Bij DESC in Rotterdam wordt sowieso al getest na 4 weken.
Wel wordt aanbevolen om 3 maanden na het contact nog een controle test te laten doen. Maar met de nieuwe generatie combo testen is de test met 6 weken al voor 99% betrouwbaar. Bij 4 weken is dat 98%Anoniem14 april 2016 om 09:56Dus de test die ze bij DESC doen na 4 weken is betrouwbaar? Als die negatief uitvalt dan is het uitgesloten of moet men alsnog een hertest doen , 3 maanden overdreven angst leven
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2016 om 10:03De test bij 4 weken is redelijk betrouwbaar. 98%
Reageren
Ik zou de test op 6 weken doen. Als die negatief is zou ik daarna niet meer laten testen.Anoniem14 april 2016 om 17:54Doen ze die test van 6 weken ook bij de huisdokter in België?
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2016 om 20:08Ik neem aan dat het in België ook bij de huisarts kan. Bij ITG vanaf 4 weken in ieder geval
ReagerenAnoniem19 april 2016 om 11:28Vandaag naar de dokter geweest voor een SOA test en HIV,de verpleegster wist wel niet of het ceteum medina in België de laatste test gebruikt maar ze zijn meestal wel mee met hun tijd.het was gisteren 4weken geleden
Reageren