Zoeken Vraag het forum

Kans op HIV na bloed op condoom prostitue

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik maak me heel veel zorgen om het volgende.

tijdens de seks met een prostitue moest ik stoppen om dat ze voelde dat de condoom gescheurd was maar ze wou dit niet laten zien door dat ze blijkbaar haar maandstonden had en bloed op de condoom was.ze voelde het niet dat ze die ging krijgen zegt ze.moet ik me nu zorgen maken over een SOA?de condoom was niet gescheurd volgens dat ik kon zien.
    Moet ik me veel zorgen maken?het was wel nogal redelijk donker maar volgens mij was de condoom niet kapot maar wat als dit wel was?e’ krijgt iedere persoon die HIV heeft klachten?of ook zonder klachten?

37 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als de condoom gescheurd zou zijn, had je dat kunnen zien omdat je bloed op je penis zou hebben gehad. Dus dat is niet erg waarschijnlijk. Daarnaast moet ze dan ook nog maar net HIV hebben gehad…
    Ik denk dat je je om HIV niet zoveel zorgen hoeft te maken.

Reageren
    Anoniem

Ik weet soms niet meer wat ik moet denken,het was redelijk donker en zag wel geen bloed op mijn penis maar ee was wel 1 druppeltje boven mijn penis,had de penis snel even afgewassen,ik weet dat bloed normaal niet zo makkelijk van je lichaam te krijgen is,thuis zag ik niks van bloed op de penis,ik denk denk dat ik me vooral veel zorgen maak boor niets,de kans dat zij al besmet is is al nihil,ze houd tijdens de seks de condoom ook altijd goed vast zo dat hij niet zou afgleiden.maar wat als zij nu wel HIV heeft? En ik toch bloed op mijn penis heb gekregen?of komt HIV zelfden voor bij een prostitué?en is HIV helemaal niet zo besmettelijk ?

Reageren
    John (moderator)

Zelfs dan zou de kans op een HIV besmetting heel erg klein zijn..

http://www.aidsfonds.nl/hivaids/wat/hoe
    http://www.aidsfonds.nl/hivaids/wat/geen

Reageren
    Anoniem

Dus ook al zou de condoom kapot geweest zijn en had ik bloed op de penis dan nog zou ik me. Iet echt zorgen moeten maken?

Reageren
    John (moderator)

Een besmetting is dan niet 100% uitgesloten maar die kans is echt heel erg klein. Tenzij je een wond aan je penis zou hebben gehad.

Reageren
    Anoniem

Maar HIV kan toch door de slijmvliezen van de penis?

Reageren
    Anoniem

Vaginale seks is veilig als je een condoom gebruikt. Bij onbeschermde vaginale seks kunnen er minuscule wondjes ontstaan in de vagina. Als er geïnfecteerd sperma in de vagina komt, is overdracht mogelijk. Ook als beschadigd slijmvlies van de eikel in contact komt met geïnfecteerd vaginaal vocht.is dit het zelfde voor bloed op de penis?dus zo lang ee geen wond is dan kan het HIV niet door het slijmvlies?

Reageren
    Anoniem

Ben jij diezelfde knakker met pijn in zijn nek? Zo ja, houd eens op met jezelf overstuur maken.
    Zo nee, ga naar je huisarts of een soapoli en laat je testen op andere SOA’s. Jaarlijks raken in Nederland ongeveer 1000 mensen besmet met HIV, op een bevolking van 17 miljoen is die kans dus statistisch gezien 1 op 17.000. Ik snap dat je je ongerust kunt maken maar is de prostituee in kwestie seropositief?

Reageren
    John (moderator)

Het zou wel kunnen, maar die kans is uiterst klein.

Je kunt natuurlijk een HIV test laten doen. Het best 6 weken na het contact. Andere soa’s zijn wel voor de handliggender. Dus een soa test zoals de vorige schrijver aangaf kan zeker geen kwaad.

Reageren
    Anoniem

Nee ik heb geen pijn aan mijn nek,maandag is het 3weken geleden,vandaag heb ik al heel de dag last van hoofdpijn,2gr dafalgan genomen en nog een beetje last van hoofdpijn,nu heb ik dit soms wel eens dat ik hoofdpijn heb en dat ik 2tot 3gr dafamgan moet nemen voor dat het over gaat.maar ik maak me toch wel zorgen terug over een HIV infectie 🙁

Reageren
    Anoniem

En nee ik weet niet of ze seropositief is

Reageren
    John (moderator)

Laat dan een soa test en HIV test doen. Dat weet je het zeker. In België kan een HIV test vanaf 4 weken.

Reageren
    Anoniem

Oké dan moet ik nog een week wachten,het is zeer lastig die angst voor HIV.

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat kan behoorlijk wat impact hebben.

Reageren
Reageer op: Kans op HIV na bloed op condoom prostitue
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.