Zoeken Vraag het forum

Kans HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik (17 jaar, jongen) heb 9dagen geleden op vakantie seks gehad met een meisje dat ik niet kende. We hebben ellaar oraal bevredigd (ik ben niet in haar gekomen) en er was contact tussen mijn penis en haar vagina, en deze is er even heel kort ingeweest. Dit alles zonder enige vorm van bescherming..

Ik denk er steeds aan en heb symptomen opgezocht. Steeds als ik eraan denk krijg ik een apart gevoel in mijn penis, valt niet echt te beschrijven. Ook tintelen mn voeten en handen als ik er aan denk.

Wat is nou de kans dat ik hieraan HIV heb overgehouden. Het lijkt mij onwaarschijnlijk, denk dat ik eerder kans heb op een andere SOA.

Groet

10 reacties
    Reageren
    Anoniem

Als je onveilige seks hebt gehad is er zeker kans op een SOA. Ik zou jezelf laten testen bij je huisarts of bij Sense (als je liever niet naar de huisarts gaat, kijk even op http://www.sense.info). Ze kunnen je daar ook meteen testen op HIV en dus andere soa’s. Ook al is de kans klein dat je HIV hebt, je kunt er maar beter vroeg bij zijn dan is het goed behandelbaar.

Reageren
    Anoniem

Moet dan wel wachten op de incubatietijd.. HIV Syfilis etc kan allemaal pas na 3 maanden. Is het eerder (maand ofzo) dan echt niet op een of andere manier toch betrouwbaar?

Reageren
    Anoniem

En kan het bovendien niet zo zijn dat ik sommige symptomen mezelf aanpraat omdat ik er aan denk? Hoort dit niet bij dat Algehele Malaise? Kan je zulke symptomen bij HIV al na 8 dagen ervaren?

Reageren
    John (moderator)

De kans op HIV is praktisch nihil…..
    Zoals je zegt: een andere soa is meer waarschijnlijk. Een soa test kun je doen, 2 weken na het contact of eerder als er klachten zijn. HIV kan na 6 weken of eerder als er klachten zouden zijn.
    Je geeft eigenlijk al aan wat er aan de hand is:
    [quote]Ik [b]denk er steeds aan[/b] en heb symptomen opgezocht. [b]Steeds als ik eraan denk [/b]krijg ik een apart gevoel in mijn penis, valt niet echt te beschrijven. Ook tintelen mn voeten en handen [b]als ik er aan denk[/b].
    [/quote]
    Als het klachten van een soa zouden zijn, heb je daar niet alleen last van als je er aan denkt.

Reageren
    Anoniem

Hartelijk dank!

Ik ga me laten testen op Chlamydia en Gonorroe, lijkt me het meest waarschijnlijk. Zijn er cijfers hoe groot de kans nou werkelijk is op het doorgeven van soa’s? Overal lees ik schattingen, maar het hoeft toch niet gelijk raak te zijn. Lees allemaal berichten van stelletjes die het al 7 jaar doen waarbij 1 een soa heeft..
    Misschien kan ik beter stoppen met dingen lezen en gewoon ontspannen.. Maar onbewust doe je het toch steeds.

Reageren
    John (moderator)

Als je voor een soa test gaat wordt er in de regel op 5 meest voorkomende soa’s getest.
    Voor het overige denk inderdaad dat je moet stoppen met lezen en relaxen…..

Reageren
    Anoniem

Zie zojuist dat ik koortslip aan de binnekant van mijn lip heb (100% zeker koortslip). Dit duidt er dus op dat ik dat van haar heb gekregen. Door die orale bevrediging heb ik dus kans op herpes?

Reageren
    Anoniem

Ehm ben er niet zeker van die koortslip. Het is doorzichtig/wit en zit er pas kort. Is dat het begin?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan ik je zo ook niet zeggen……..
    ga even langs bij de huisarts en laat er naar kijken

Reageren
    Anoniem

Op het CBS staat dat er in 2013 267 gevallen van HIV bekend zijn bij vrouwen tussen 15-19. Ervan uitgaande dat er zijn die het niet weten is het aantal gevallen zo’n 350 (schatting). 400.000 vrouwen uit deze leeftijdscategorie maakt de kans dat ze HIV heeft 0,000875. Doorgeefpercentage van 1% geeft de kans dat je het hebt 0.00000875. Dit is zo’n kleine kans.

Mocht ze net geinfecteerd zijn is de doorgeefkans hoger: 10%. Dan nog is de kans zo klein dat ze inderdaad nihil zijn.

Zorgen maken lijkt me op deze schatting toch onnodig. Ookal krijg je nu een verkoudheidje is dat helemaal niet zo raar aangezien je net op zuipvakantie bent geweest. Andere soa’s zoals Chlamydia zijn waarschijnlijker.

Reageren
Reageer op: Kans HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.