- Samira29 april 2026 om 17:00
Beste,
Ik wil u al een tijdje deze vraag stellen.
In 2020 t/m 2022 heb ik een tijdje contact gehad met een man die ik ontmoet heb via tinder. Ik zag hem zo af en toe, ook hadden wij sex weliswaar met condoom. Echter heeft hij mij wel oraal bevredigd met een koortslip, nu blijkt dat ik dus hsv2 heb opgelopen daardoor. Ik had weleens een klein zweerte obder maar verder geen last van gehad, tot de laatste 2x. Ik kreeg enorme zenuwpijnen in bovenbenen en armen met een dof gevoel erbij! Kan dit nu ineens zo komen na jaren? Ik zit nu wel in de perimenopauze. Kan dat daar invloed op hebben hoe een uitbraak nu verloopt? Dit is de tweede x in 4 maaanden tijd, eerst was dat veel minder vaak en herstel vd zenuwen heeft weken geduurd. Nu dacht ik laatst terug, en wist ik nig dat ik wat vlekken op mijn huid had gejregen wat zich her en der toonde op mijn lichaam. Eczeem achtige plekken ( zie de fotos aub) wij hrbben elkaar oraal bevredigd, ik heb sperma in mijn mond gekregen en meteen uitgespuugd.hij heeft mij dus oraal brvredigd en waarschijnlijk is de koortslip kapot gegaan tijdens de orale bevrediging en zag ik wat bloed op het witte laken. Kan ik doirdat ik toch toen hsv2 heb opgelopen toch ook hiv hebben opgelopen doordat ik die uitslag toen had gekregen? Of wat dat een reactie van mijn imunnsysteem doordat ik toen het hsv virus hen gekregen. Ik vind het zo erg. Het is nu jaren later…had ik nu als ik onbehandelde hiv had al iets moeten merken?? Ik hoor graag van u. Ik ben het even helemaal kwiijt! Mvgr12 reactiesReagerenRemco29 april 2026 om 17:08Hsv2 kan prima die zenuwpijn veroorzaken. Weerstand of hormonale veranderingen kunnen ook prima de frequentie en heftigheid veranderen. Hiv door orale bevrediging is zeeeeeeer onwaarschijnlijk. Je kan voor de gemoedsrust een soa test laten doen. Dont worry.
ReagerenSamira29 april 2026 om 19:03Dank voor het antw beste Remco.
Ondanks dat er bloed bij zat? Dat is wat mij echt nu wat hypochondrisch maakt. En het is nu ong 5 jaar geleden. Zou je nu eventueel ook bepaalde klachten moeten hebben? Ik heb onlangs bloed laten prikken:
Basofielen granulocyren 0.1
Eosonofielen 0.0
Moncyten 0.3
Lymfocieten 2.5
Neutrofielen granulocyten 3.9
Crp <4
Tsh 1.2
Leukocyten 6.8
Trombocyten 197
Erytrocyten 5.1
Mcv 86
Hematocriet 0.44
Bezinking 7Zou je dan iets moeten zien, dat bv je afweer minder is?
Reageren
MvgrRemco29 april 2026 om 19:09Het zal niet veel uitmaken welk antwoord ik geef. Ik zou even een soa test doen. Dan kan je de boel afsluiten mentaal. Doe dat nou maar
ReagerenSamira29 april 2026 om 19:17Jawel beste Remco, maakt voor.mij echt even wat uit. Ik.krijg deze week een zelftest binnen, ik ben momenteel extreem gespannen mijn rug en armen zijn zeer strak gespannen door de extra stress nu dat ik afgelopen week te weten ben gekomen over de hsv2 🙁
ReagerenRemco29 april 2026 om 20:59De kans is verwaarloosbaar!
ReagerenRemco29 april 2026 om 22:15Hsv2 verhoogt de kans op hiv door de eventuele wondjes. Maar bij jou is dat volgens mij niet het geval.
ReagerenSamira30 april 2026 om 06:14Ik had geen wondjes destijds toen de man mij oraal bevredigde maar hijzelf had de koortslipet dus de hvs2 en niet de gewone hvs1 ..en dat bloed wat ik zag, maar de uitslag op de foto wat ik destijds had na contact wat ik nooit eerder had. Kan dat hiv uitslag zijn? Ik had plekjes op heup, paar plekjes op arm en buik.
ReagerenSamira30 april 2026 om 06:18Of reactie van immuunsysteem doordat ik toen hsv2 heb gekregen? En mijn bloedwaarden , tonen die iers van een verzwakt afweer na 5 jaar? Of wat zou je moeten merken na bijna 5 jaar?
ReagerenSamira30 april 2026 om 06:33Ik had wel nog lange tijd daarna op soa’s laten testen, alles negatief..
ReagerenSamira30 april 2026 om 07:13Ik heb een knobbeltje ook boven mijn knieholte, niet in debknieholte zelf, pijnlijk , linkerbeen nog steeds gevoel van ischias, uitbraak zat ook links op schaamlip, is dit een opgezette lymfeklier? Ik had ook geen opgezette lymfen in lies wel wat mini knobbeltjes binnenkant bivendijbeen die ook pijnlijk waren, ben er zo moe van. Zulke doffe armen , benen zeer strak gespannen rug kan letterlijk haast niet bewegen. Bultjes waren er 3 dagen en droogde op, maar het ergste is dus dat doffe en strakke gespannen gevoel in mijn lijf:( alsof ik een veel te kleine jas aan heb, kan haast niet bewegen, ik blijf liggen met een warmwater flesje, geeft beetje rust. Ik ben op !
ReagerenAnoniem30 april 2026 om 10:06Je blijft er maar mee bezig, op een obsessieve manier… wel eens gedacht aan een angst- en dwangstoornis?
ReagerenSamira30 april 2026 om 10:34Jammer dat ik geen antwoord krijg , ik heb geen angstoornis.
Reageren
Ik heb spijt dat ik u wat heb gevraagd, en dat ik wellicht tot last ben. Ik dacht dat je bij dokter.nl terecht kon🥹