Zoeken Vraag het forum

Hiv besmetting?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Steve

Ik heb 3 weken geleden sex gehad met iemand onbekend. Ik ben heel kort oraal sex gehad en erna sex gehad met die vrouw met een condoom om. Nu na de daad zag ik dat de condoom over datum was. Condoom was van 2016. Heel dom een oude tussen jongere nog lag. Naar mijn mening was m niet gescheurd. Maar na 14 dagen wel gerest op gonno en chlamydia en hiv was negatief. Al had ik net toen ik getest werd keelpijn en nekpijn en wat ziek gevoel. Nu zijn we 10 dagen verder en keelpijn stijve nek zijn nog steeds aanwezig. Kan dit oorzaak v hiv zijn?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Griep, keelpijn, verkoudheid en corona heersen.
    HIV kon overigens nog niet worden getest na 14 dagen. Tenzij het een RNA test was.

Reageren
    Steve

Maar beschermt zo een oude condoom nog als m niet scheurt?

Reageren
    John (moderator)
    Steve.

Ondertussen 6 dagen verder, last bij slikken en nekpijn is nog steeds aanwezig. Is nu 4 weken sinds t contact en sinds gisteren heb ik diarree gekregen na chocomelk te drinken. Deze morgen opgestaan en was de stoelgang terug hard. Nu deze avond na tosti te eten wederom diarree. Ik maak me erg zorgen omdat dit wel symptomen zijn.

Reageren
    John (moderator)

ga eens met de klachten naar de huisarts. Dat lijken toch geen HIV symptomen

Reageren
    Steve

Ben ik geweest afgelopen dinsdag. Hij zei me geen zorgen te maken. Maar als je je symptomen hiv opeoekt is t keelpijn wat niet overgaat, spierpijn, pijn bij slikken en diarree wat ertussen staat dazrom ben ik ongerust. En is nog 2 weken voordat ik kan testen voor zeker te zijn op 6 weken.

Reageren
    John (moderator)

Als er klachten komen van HIV is dat in eerste instantie een conversiegriep. Ren hevige griep die een week duurt en met hoge koorts. 39 graden of hoger.
    Ik zou op de raad van de huisarts afgaan

Reageren
    Anoniem

John,
    Sorry dat ik hier even op inpik.
    Ik heb onveilig contact gehad (sperma geslikt) en na 4 weken een test gedaan.
    Hiv 1 2 en p24 test was negatief. Gonorroe positief (hiervoor injectie en pillen gekregen)
    Afgaande op het laatste bericht hier, als ik geen hoge koorts krijg, lijkt het je dan ‘nutteloos’ om binnen 2 weken een nieuwe test te doen?
    Ik heb wel wat last van keelpijn, aften in mond en pijn onder oksel. Maar nooit koorts en nachtzweten.
    Zou u aanraden om na 6 weken opnieuw te testen of pas 3 maand na contact?

Bedankt voor uw antwoord

Reageren
    John (moderator)

Het officieel protocol zegt 6 weken

Reageren
Reageer op: Hiv besmetting?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.