Beste,
Ik heb sex gehad met een andere man ik was de gever echter had ik na 5 dagen al last van keelpijn (verder geen klachten) kan dit de begin fase zijn van een acute infectie? Dit is nu ongeveer 11 dagen geleden.
Het kan een keelontsteking zijn of een andere soa. HIV is niet zo waarschijnlijk. Ga met de klachten naar de huisarts
Met keelpijn naar de huisarts? Word je niet in dank afgenomen, lijkt me...
Was de seks met of zonder condoom?
Was zonder maar echt 1 minuut. Alleen merk dus alleen keelpijn maar is de kans zeer groot op hiv?
Hoezo niet in dank afgenomen? Als het een bacteriele infectie is, en dat zou met orale seks kunnen, heb je antibiotica nodig.
Als ik mijn huisarts bel, vraagt de assistente wat er aan de hand is. Als ik dan zeg dat ik keelpijn hebt, dan is het advies om eerst even enkele dagen aan te zien (virale kaalpijn gaat binnen 2 a 3 dagen over) alvorens naar het spreekuur te komen. 70-90% van de keelpijn wordt veroorzaakt door een virus waartegen niets te doen is behalve uitzieken en afwachten.
"is de kans zeer groot op hiv"??? -> wat schreef John nou om 19:02 ???
Ik heb ook van deze klachten als ik in mijn keel kijk zie ik dit: is dit normaal?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Al gezien wat John schreef op 28 november 2024 om 19:02 ?
@john
Ik heb nog even een vraag. Ik heb dus bovenstaande bultjes in mijn keelholte maar verder niet echt last of iets. Zorgt HIV hiervoor? Ik maak me namelijk echt zorgen hierom. Het risico contact is nu ongeveer 2.5 week geleden en na 5 dagen begon het met een slikpijn alleen. Nu ervaar ik dus verder geen andere klachten of iets. Heb een corona test gedaan is negatief. De klachten worden ook niet erger maar gaan ook nog niet weg.
Ik ben verder ook niet verkouden geweest of iets. Wel in de buurt van mensen geweest 3 dagen voordat ik de klachten kreeg die niet lekker waren
Ik maak me vreselijk druk.
HIV veroorzaakt geen bultjes. Een andere soa zou wel kunnen of gewoon een virusje zoals een verkoudheid.
Als je daar zo bezorgd over bent, ga dan gewoon mert de klachten naar de huisarts. Maar er dan ook bij vertellen dat je orale seks hebt gehad,
Dank voor je antwoord. Dus als ik het goed begrijp kan je ook zoiets krijgen zonder dat je verkouden wordt? Daarbij moet ik wel even vermelden dat ik verder zelf niks oraals heb gedaan.
Ik had vandaag de assistente gesproken van de huisarts en die gaf ook aan dat het inderdaad kan komen van een virus waarbij je verder geen verkoudheid van kan krijgen. Klopt dat? Ze gaven aan dat ik het nog moest aankijken en dat het ook heerst op het moment? Klopt dit?
Ja dat klopt. En als je niks oraal hebt gedaan kun je ook geen keelklachten krijgen