- Denkertje26 oktober 2024 om 16:26
Hi
Paar weken geleden heb ik seks gehad (oraal en vaginaal) met een sekswerker. Na 2 weken een 4e generatie test gedaan en die was negatief. Ik voelde mij ook tip top maar nu zware keelpijn maar voor de rest geen koorts og andere symptomen. Mijn vraag: komt keelpijn bij hiv besmetting alleen of zou ik nog andere symptomen moeten hebben? Ik zit nu in week 4.
Bedankt alvast.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 oktober 2024 om 17:52Testen na 2 weken is dus volstrekt zinloos. Echt betrouwbaar testen kan pas vanaf 6 weken.
Reageren
Bij een hiv infectie zou je dan meer klachten moeten hebben waaronder hoge koorts die 1 week kan aanhoudenDenkertje26 oktober 2024 om 19:21Bedankt John. Koorts heb ik niet. Enkel een angina. Ik was er eigenlijk vrij gerust in tot ik de angina kreeg… ik was eigenlijk van plan om mij maandag te gaan testen omdat ik sinds de angina doodga van de stress…
ReagerenJohn (moderator)
26 oktober 2024 om 20:33Keelontsteking heerst volop dat heeft met HIV niks te maken
ReagerenDenkertje26 oktober 2024 om 20:44Weet ik wel maar zeer onaangenaam nu ik mij moet testen. Ik vroeg mij gewoon af of een angina genoeg is om over een hiv symptoom te spreken of of dit gepaard moet gaan met andere symptomen.
Bedankt alvast.
Stijn
ReagerenJohn (moderator)
26 oktober 2024 om 23:00Nee, dat is geen HIV symptoom. Je zou meerdere klachten tegelijk moeten hebben maar dat had ik al geschreven
ReagerenDenkertje27 oktober 2024 om 10:30Bedankt John. Zeer nuttige info. Ik voel mij wel wat koortsachtig maar de termometer geeft geen koorts aan. Ik denk dat de stress/onzekerheid er mee te maken kan hebben. Ik ga sowieso morgen naar de dokter voor de keelklachten en een evt. test aangezien het morgen bijna week 5 is.
Reageren