- Anoniem18 mei 2023 om 18:06
Hey ik ben een man van 30 heb pas geleden zonder condoom paar keer op de zelfde avond sex gehad met een vrouw , ze gaf me aan 4 weken na haar vorige contact getest te hebben op alles en dat ze niks heeft , dat is nu 6 weken geleden en ik heb een beetje last van me keel .. omdat ik heb gelezen dat je keelpijn kan krijgen maak ik me daar nu zorgen over , ik ga iniedergeval morgen testen via de huisarts , alleen die zegt steeds 3 maanden maar zoveel geduld heb ik niet , moet ik me zorgen maken om hiv in deze situatie? En kan ik na 6 weken al betrouwbaar testen ipv 12 zoals me huisarts aangeeft .
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 mei 2023 om 19:23Alleen maar “last van de keel” is dus geen HIV symptoom
Reageren
Na 6 weken kun je een betrouwbare HIV test doenAnoniemm18 mei 2023 om 19:32Ik ga de test bij ” diagnostiek voor u ” alleen weet ik niet wat voor testen ze daar gebruiken .. en ik kan er ook niet achterkomen via internet , ik wil me morgen na 6 weken contact laten testen voor hiv en syfilis.. weten jullie misschien wat voor testen ze hier gebruiken?
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2023 om 19:37Kijk op soa aids online en bestel daar een goede en betrouwbare test voor HIV. Syfilis kan in principe pas na 3 maanden tenzij er eerder een zweer zou ontstaan
ReagerenAnoniemm18 mei 2023 om 20:02Ja idd dat wil ik wel doen als ze oude testen gebruiken bij diagnostiekvooru waar ik een afspraak al heb , kan ik er van uit gaan dat 6 weken genoeg is bij diagnostiek?
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2023 om 20:05Daar kan ik geen antwoord op geven, ik weet wat ze voor testen gebruiken
ReagerenAnoniemm18 mei 2023 om 20:05Je weet niet bedoel je?
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2023 om 20:08sorry  moest inderdaad zijn: Ik weet niet wat ze voor testen gebruiken
ReagerenAnoniemm18 mei 2023 om 20:51Na een beetje research ben ik erachter gekomen dat de test die ik heb gekregen , Â voor HIV antistoffen zijn , zonder p24ag .. maar houd dit in dat na 12 weken pas een goede uitslag gaat komen?
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2023 om 21:01Het is dus geen combo test. Dus ja dat klopt dan, Althans je moet dan 3 maanden na het contact op een controle test doen.
Reageren