Zoeken Vraag het forum

Negatieve testen, parelwrat

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ik2536

Beste

Vorig jaar juni had ik (vrouw) 1x onveilige seks met een man. Ik liet me na 5 weken testen bij de huisarts en opnieuw bloedtest 95 dagen na de onveilige seks. 2x negatief op hiv.

Nu kreeg ik eind vorig jaar last van een parelwratje op mijn arm en op mijn bovenbeen (weg gehaald en getest door dermatoloog). Ondertussen kwamen er op mijn bovenbeen nog enkele bij (wellicht door het scheren verspreiden die zich).
    Ik begon hierover te googlen en lees dat volwassenen dit niet meer vaak krijgen. Soms wel gerelateerd aan hiv en lage immuniteit.
    Nu heb ik weer enorme angst dat de testen misschien vals negatief waren destijds. Hoe reëel is mijn angst?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een irreële angst. 6 weken na het contact zijn HIV testen absoluut betrouwbaar. Je kunt je natuurlijk opnieuw laten testen voor je eigen gemoedsrust

Reageren
    Ik2356

Ok. Ik had sindsdien geen onveilige seks meer. Dus ik vermoed dan dat alles ok is.
    Heeft u het al meegemaakt dat iemand na 3 maanden nog vals negatief zou testen?
    En heeft u al vaker parelwratten bij volwassenen gezien die geen hiv hebben?
    Ik weet van mezelf dat ik wat ziektevrees heb.

Reageren
    John (moderator)

Ik heb het nog niet meegemaakt en dat is ook onwaarschijnlijk met de huidige testen.
    Parelwratjes/waterwratjes komen op alle leeftijden voor en zijn beslist geen indicatie voor een HIV besmetting. Googlen is niet goed voor iemand met ziektevrees

Reageren
    Ik2356

Ok. Dank je. Er kan ook niets verkeerd gaan in het labo? Dat ze bv iemand anders z’n bloed getetst hebbzn per ongeluk?
    Ik blijf met stress zitten. Zo stom. Wellicht ook uit schuldgevoel. Die misstap had nooit mogen gebeuren

Reageren
    John (moderator)

Weinig kans dat er in het lab iets verkeerd gaat

Reageren
Reageer op: Negatieve testen, parelwrat
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.