- Anoniem6 december 2023 om 22:17
Ik heb me 4 weken na een risico contact laten testen vervolgens 3 maanden na die risicocontact ook weer laten testen en daarna 2 jaar later weer mezelf laten testen op HIV omdat ik angst had.
Zijn deze uitslagen betrouwbaar?
John (moderator)
6 december 2023 om 22:19Ja die zijn zeker betrouwbaar Je hebt dus geen HIV opgelopen
ReagerenMichael6 december 2023 om 22:25Huh? Met een andere test?
Die met die xombi kijken ze toch naar antigeen p24? Bedoel als iemand geen antistoffen zou maken dan moet toxh alsnog die p24 te vinden blijven met de combi ?
ReagerenJohn (moderator)
6 december 2023 om 22:45pff
De combitest is juist bedoeld om naar beiden te kijken. Als je een combitest doet er is maar een aanwezig worden er een ander bloedonderzoek gedaan. Dus als iemand geen antistoffen aanmaakt is het zinloos om een combitest te doen. Dan wordt er een ander bloedonderzoek gedaan.
ReagerenMichael7 december 2023 om 14:31John,
Ik snap wat er bedoeld word met combi ( een gecombineerde test. P24/antistoffen)
Ik heb een uur geleden trouwens contact gehad met een arts van ODC en die heeft contact gehad met een microbioloog van een lab waar hun en de GGD ook gebruikt van maakt. Ik hoorde van hem (arts ODC) als iemand om welke reden dan ook geen antistoffen aanmaakt, zouden ze met een combi test altijd nog p24 vinden binnen 12 weken omdat het p24 niks met antistoffen te maken heeft en het p24 een eiwit een deeltje van het virus is en het lichaam dat niet hoeft aan te maken.
Maar vaak is het idd wel zo dat bij zulke mensen een andere test gedaan wordt. Maar het kan bij een beginnende hiv infectie zeker wel p24 opsporen met de combi volgens de microbioloog en de arts van ODC
ReagerenJohn (moderator)
7 december 2023 om 16:51Dat schreef ik dus al….
Reageren