Zoeken Vraag het forum

Test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb me 4 weken na een risico contact laten testen vervolgens 3 maanden na die risicocontact ook weer laten testen en daarna 2 jaar later weer mezelf laten testen op HIV omdat ik angst had.

Zijn deze uitslagen betrouwbaar?

John (moderator)

Ja die zijn zeker betrouwbaar Je hebt dus geen HIV opgelopen

Reageren
    Michael

Huh? Met een andere test?

Die met die xombi kijken ze toch naar antigeen p24? Bedoel als iemand geen antistoffen zou maken dan moet toxh alsnog die p24 te vinden blijven met de combi ?

Reageren
    John (moderator)

pff

De combitest is juist bedoeld om naar beiden te kijken. Als je een combitest doet er is maar een aanwezig worden er een ander bloedonderzoek gedaan. Dus als iemand geen antistoffen aanmaakt is het zinloos om een combitest te doen. Dan wordt er een ander bloedonderzoek gedaan.

Reageren
    Michael

John,

Ik snap wat er bedoeld word met combi ( een gecombineerde test. P24/antistoffen)

Ik heb een uur geleden trouwens contact gehad met een arts van ODC en die heeft contact gehad met een microbioloog van een lab waar hun en de GGD ook gebruikt van maakt. Ik hoorde van hem (arts ODC) als iemand om welke reden dan ook geen antistoffen aanmaakt, zouden ze met een combi test altijd nog p24 vinden binnen 12 weken omdat het p24 niks met antistoffen te maken heeft en het p24 een eiwit een deeltje van het virus is en het lichaam dat niet hoeft aan te maken.

Maar vaak is het idd wel zo dat bij zulke mensen een andere test gedaan wordt. Maar het kan bij een beginnende hiv infectie zeker wel p24 opsporen met de combi volgens de microbioloog en de arts van ODC

Reageren
    John (moderator)

Dat schreef ik dus al….

Reageren
Reageer op: Test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.