- Anoniem14 juli 2024 om 15:35
Een conversiegriep is (a) geen 38,5 graden koorts maar veel hoger en (b) zeker niet na twee dagen over.
HIV angst14 juli 2024 om 16:17Zeer gewaardeerd voor je snelle reacties! Ik ga het loslaten.
ReagerenPeter13 april 2025 om 19:19Ik heb op 15 maart onveilig seks gehad met een dame die ik leerde kennen in een club in Bangkok. Ik heb op 28-03(13 dagen) Hiv ab/ag negatief getest op hiv maar wel positief op chlamydia. Ik heb op 29-03(14dagen) RNA test gedaan bij one day clinic ook hier testte ik negatief. Ik heb vervolgens op 08-04(24 dagen) weer een hiv combo test gedaan en negatief getest. Ik las dat je door chlamydia makkelijker HIV kan krijgen (wij hadden vaginale seks). de club waar ik haar leerde kennen waren wel veel Afrikanen en zij komt daar uit de buurt. Ik begreep dat hiv-2 moeilijker detecteerbaar is en dat het veel voorkomt bij west-Afrikanen. Kan ik er nu al van uitgaan dat ik daadwerkelijk negatief ben? Ik heb nog steeds bijna alle hiv-klachten. En mijn eerste klacht begon al paar dagen na de seks (nachtelijk zweten). Ik hoop dat iemand mij erbij kan helpen
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2025 om 19:33Een HIV combotest heeft pas echt zin bij 6 weken na het contact. Je kunt wel testen bij 4 weken maar dan moet er alsnog een controle test worden gedaan. En ook voor een RNA test geldt dat wanneer die negatief is er alsnog een controle test moet worden gedaan.
Reageren
En wat zij volgens jou bijna alle HIV klachten? Nachzweten na een paar dagen zonder echt hoge koorts heeft niks met HIV te maken