Zoeken Vraag het forum

HIV kans

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angst

Hi, 2.5 week geleden heb ik met condoom sex gehad met een vrouw. Echter heb ik de angst dat er wat vaginaal vocht rondom 2 – 3 dagen oude scheer wondjes is gekomen, ik heb in deze 2.5 week een tijdje een branderig gevoel gehad en voel me sinds zaterdag wat moe, slapjes en minder goed in orde.

Nou lees ik dat de kans op HIV al minimaal is wanneer er helemaal geen condoom word gebruikt ( van vrouw tot man ). Is dit correct en komen mijn klachten waarschijnlijk gewoon ergens anders vandaan?
    ( Geen koorts of verhoging )

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zo krijg je geen HIV hoor.

Reageren
    Angst

Zeker? Hoe zit dat dan bijv als er wat bloed aan het condoom enz zit wat eventueel in aanraking komt?

Reageren
    John (moderator)

Ook zo niet.

Reageren
    Angst

Oké bedankt,

Ik lees op internet wel dat chills ( koude rillingen) vermoeidheid en een dikke keel symptomen van besmetting kunnen zijn.

nou heb ik geen koude rillingen maar voel ik me wel kouder dan het is, wat denk jij?

Reageren
    John (moderator)

Dat heb je ook bij een verkoudheid, en een gewoon griepje.
    Het zijn toch geen typische HIV verschijnselen

Reageren
    Angst

Heb inmiddels contact gehad met sense en soaaids, die bevestigen inderdaad je verhaal en raden mij aan een covid test te doen.

Bedankt voor de hulp!

Reageren
Reageer op: HIV kans
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.