Zoeken Vraag het forum

Vraag m.b.t ondecteerbaar.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Danny

Hallo,

Ondanks dat mij partner hiv-remmers gebruikt en naar mij weten therapietrouw is heb ik alsnog de diagnose HIV gekregen rond 3 weken terug.

Ik vraag me dus af hoe dat mogelijk is, bij de GGD hadden ze gezegd dat hij dan toch niet helemaal therapietrouw was. Terwijl ik er toch echt dagelijks bij ben als hij zijn pil in neemt.

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoelang gebruikt hij de HIV remmers en wanneer was zijn laatste controletest?

Reageren
    Danny

Hij zit al sinds 2015 aan de remmers en laatste controle was 4 maanden geleden.

Reageren
    John (moderator)

Even voor de duidelijkheid:
    Gebruikt hij PrEP of heeft hij een PEP kuur?

Reageren
    Danny

Néé,, aan mij is uitgelegd dat als je aan de prep zit terwijl je HIV+ bent er resistentie kan optreden naar HIV remmers.

Reageren
    John (moderator)

Maar een PEP kuur is eigenlijk een kuur van 4 weken
    Welke medicijnen heeft hij?

Reageren
    John (moderator)

Sorry voor de vragen, maar het is vooral dat duidelijk wil krijgen wat de situatie precies is.
    Hij is HIV positief en krijgt een HIV behandeling?

Reageren
    Danny

Klopt, Hiv behandeling sinds 2015.

Reageren
    Danny

Hij heeft sinds 2009 HIV, begonnen met therapie in 2015.

Reageren
    John (moderator)

Dan zou het eigenlijk alleen maar door therapieontrouw veroorzaakt kunnen worden. Maar dan moet hij voor een nieuw controle onderzoek gaan om te kijken of het virus nu dan wel traceerbaar is

Reageren
    John (moderator)

En dan ga ik er dan vanuit, dat jij geen andere onveilige seksuele contacten hebt gehad

Reageren
    Danny

PREP geen idee, als het goed is gebruikt hij stribild

Reageren
    Danny

Hij was de eerste onveilige sexuele contact sinds een jaar en daar voor heb ik ook me laten testen, wat dus negatief was.

Reageren
    John (moderator)

Dan moet het dus toch te maken hebben met de medicijnen…

Reageren
Reageer op: Vraag m.b.t ondecteerbaar.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.