Zoeken Vraag het forum

Hiv kans door contacten?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mirko

Beste,

Ik heb regelmatig wisselende contacten gehad sedert jjli vorig jaar tot eergisteren. Ik ben op 11 februari getest op hiv antistoffen en antigen en was negatief. Bij die contacten was het vooral anaal met condoom (ik was bottom), onbeschermd oraal (ik werd gepijpt), vaginale beschermde sex, handjobs en beschermd oraal waarbij ik pijpte. Af en toe voel ik me wat ziek maar seder vorige week: 2 dagen lichte koorts gehad, spierpijn, soms pijn in de botten, vermoeidheid en nu lichte malaise. Echte keelpijn was er niet.

Ik heb ook niet gezien dat er en condoom was gescheurd en weet niet als mijn symptomen verband houden met hiv.

Heb ik en risico opgelopen?

Dank bij voorbaat

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De kans op HIV bij orale seks is redelijk klein. Er heerst natuurlijk griep en verkoudheid…

Reageren
    Mirko

Ik heb een griepprik laten zetten in november en deze week laten testen voor influenza, rsv en adenovirus. Alles was negatief.

Ik heb geen snotneus ofzo, en ik blijf denken aan een hiv infectie maar is nog te vroeg om me te laten testen. Maar ben ongerust dat iemand me toch heeft besmet, hoewel ik zeker weet dat er geen condoom was gescheurd. Eergisteren heb ik enkel handjob gehad. 18 februari was laatste keer dat ik bottom was. In principe kan ik me volgende wek laten testen op hiv.

Ik heb me onbeschermd laten pijpen, is er dan kans op hiv hiervoor? En mijn andere activiteiten?

Groeten

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef is de kans op HIV bij orale seks toch wel heel erg klein. Voor de rest had je alles veilig gedaan wat risicovol is

Reageren
    Mirko

Niet dat ik wil doorhameren maar begrijp je laatste zin niet.

Voor de rest had je alles veilig gedaan wat risicovol is = alles wat risicovol is naar activiteiten toe heb ik veilig gedaan?

Niet nodig om me te laten testen?

Groetjes

Reageren
    John (moderator)

anaal met condoom (ik was bottom)
    beschermd oraal waarbij ik pijpte
    vaginale beschermde sex
    Dat waren dus de andere dingen die je veilig hebt gedaan. En van aftrekken krijg je geen HIV
    Ik denk niet dat testen nodig is

Reageren
    Mirko

Dankje voor de vlugge geruststelling.

Groetjes

Reageren
Reageer op: Hiv kans door contacten?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.