Zoeken Vraag het forum

Test na 8 weken negatief

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

De drie maanden is een ouder protocol van de WHO. De WHO stelt deze op voor alle landen van de Wereld. Dat heeft er alles mee te maken dat er nog landen zijn die niet de laatst beschikbare testen gebruiken. In West Europa, het VK en de VS, worden echter de laatst beschikbare 4de gen. combotesten gebruikt. Hier bij kun je met 6 weken definitief vaststellen of er sprake is van een HIV infectie.
    In Nederland is men altijd extra voorzichtig om verschillende redenen en daar popt soms die 3 maanden nog wel eens op.

Mart

Oké dus het feit dat mijn vriendin nu voorhoofdholteontsteking heeft hier niks mee van doen? En geld dit ook voor de syfilis test? De dokter zegt dus 3 maanden omdat hij dat verplicht  is?  Ik hoef me dus echt geen zorgen meer te maken?

Reageren
    John (moderator)

Een bijholteontsteking is een vrij normaal verkoudheidsverschijnsel in deze tijd van het jaar. Je kunt “de beren op de weg” ook zoeken…

Reageren
    Mart

Ja het is gewoon alles bij elkaar ik Google misschien ook wel te veel ik hoop echt dat je gelijk hebt een dat ik die kutziektes niet heb morgen ga ik met de ggz praten want ik krijg de angst niet uit mijn hoofd. Dus voor hiv en syfilis geen test meer doen over paar weken? Je zou het eerlijk zeggen toch als er ook maar een minimale kans op hiv of syfilis is?

Ik wil je wel bedanken dat je de tijd neemt om te antwoorden op dit gezeur van me

Reageren
    John (moderator)

Niet meer testen. Dat heeft geen zin

Reageren
    Mart

Is het überhaupt een symptoon van hiv zere kop en verkoudheid en voorhoofd holte ontsteking? En komt het wel eens voor dat iemand na 8 weken negatief rest en 4 5 weken later alsnog positief test?

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat is nog nooit voorgekomen met de nieuwe testen

Reageren
    Mart

En die symptomen waar ik naar vroeg?

Reageren
    John (moderator)

Verkoudheid !!

Reageren
    Mart

En John denk jij dat het voor mijn gemoedsrust goed is om over 4a5 weken nog x te testen of is het klinkklare onzin op een of andere manier krijg ik het niet uit mijn systeem dan zit ik namelijk op 3 maanden ongeveer

Reageren
    John (moderator)

Als je denkt dat het je helpt, dan moet je dat doen. Ik vrees alleen dat het niet veel zal helpen. Als je vriendin haar gaat snuiten denk je weer dat ze toch HIV heeft

Reageren
    Martik hout ik ik

Ik hoor het al wel je denkt dat ik niet goed wijs ben haha ga morgen met de ggz praten bedankt in ieder geval voor je advies

Reageren
    John (moderator)

Ik zeg niet dat je niet goed wijs bent, maar de angst regeert….en dat gaat vaak niet zomaar over

Reageren
    Mart

Ja daar ben ik ook bang voor idd alle voortekenen en testen zijn gunstig waarom ben ik dan nog zo bang vraag ik mezelf echt af! Ik stop ook met googlen vanaf nu

Reageren
    Pb

Ik heb op 15 augustus
    En 17 oktober hiv test gedaan nog steeds maak ik me zorgen dat ik wat heb opgelopen

Reageren
Reageer op: Test na 8 weken negatief
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.