Zoeken Vraag het forum

Test na 8 weken negatief

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mart

Hallo,

Ik heb me dinsdag laten testen op hiv via de huisarts en via soapoli online een thuistest gedaan.
    Deze testen waren beiden negatief nu ben ik nog steeds niet overtuigd is het nodig om me nog eens te laten testen? Het risico contact was 9 januari en het was een met meisje in transitie dus een jongen dat ooit een meisje was met een vagina het contact was heel kort nog geen 2 minuten met elkaar!! Reden tot zorg?

Bvd,

45 reacties
    Reageren
    Mart

Iemand? Liefst advies van een dokter

Reageren
    John (moderator)

Je hebt je ruim na het contact laten testen. Je hebt dus geen HIV

Reageren
    Mart

John kun je uitleggen waarom de huisarts zegt dat het na 3 maanden pas zeker is en hoe groot is het risico sowieso geweest?

Reageren
    Mart
    1. En hoe betrouwbaar is die test van soapoli online?
    Reageren
    Mart

Sorry en syfilis? Ook nog nodig om te testen?

Reageren
    John (moderator)

Ik weet niet waarom de huisarts dat zegt. Dat zul je dan aan de huisarts moeten vragen. Er was een risico. Ook voor syfilis
    Die testen ( soapolie) zijn betrouwbaar maar pas na 3 maanden. Dat staat ook in de bijsluiter als het goed is

Reageren
    Mart

Ze zeggen daar na 4 weken is een 4e generatie test weet ook niet waarom de huisarts dat zegt

Reageren
    John (moderator)

Welke test was het?

Reageren
    Mart

https://www.soapoli-online.nl/webshop/hiv

Deze test is het maar dokter zegt ook geen reden meer Tot testen ook niet op syfilis mee eens?

Reageren
    John (moderator)

Die is ook vanaf 4 weken.

Over syfilis kan ik zo niets zeggen. Je zult zelf moeten beslissen of je dat wilt testen.

Reageren
    Mart

Dan zou ik toch ook klachten moeten hebben? Heb er eigenlijk nooit bij nagedacht maar goed ik hoop dat ik het kan laten rusten nu

Reageren
    John (moderator)

In principe zou je dan klachten verwachten.

Reageren
    Mart

Ben gewoon bang om mijn vriendin ermee te belasten hiv is dus 100% zeker niet alleen syfilis is een vraagteken?

Reageren
    John (moderator)

HIV is uitgesloten. Syfilis niet erg waarschijnlijk, maar helaas niet uitgesloten

Reageren
Reageer op: Test na 8 weken negatief
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.