- Buzz16 februari 2020 om 18:48
Afgelopen zondag, nu 7 dagen geleden heb ik sex gehad met een Ladyboy in Thailand. Deze heb ik ontmoet in een GoGo en daarna meegenomen. Geen idee wie ze was en wat voor status ze had.
Ik was enorm dronken en kan me niet meer alles goed herinneren, alleen dat het maar iets van 10 minuten heeft geduurt aangezien ik daarna in slaap viel.
-Ze is klaar gekomen in mijn mond en dit heb ik doorgeslikt, was niet veel, maar toch…., ik heb haar zeker 5 min gepijpt met klaarkomen.
-Ik heb haar anaal genomen, zonder condoom, dit ging niet helemaal goed aangezien ik te dronken was en heeft max 2 minuten geduurt. 10 stoten ofzo, toen viel ik in slaap van se drank.
dit is nu een week geleden. Nu al een week alleen maar zorgen in mijn hoofd aan het maken en sinds 2 dagen heb ik keelpijn, nachtzweet en enorm veel stress hierover. Ik heb dagenlang gegoogled, en heb zo veel verschillende dingen langs zien komen dat ik het niet meer weet.
kan iemand mij zeggen of de keelpijn en nachtzweet nu al kan komen dior de acute infectie? Of is dat gewoon toeval en heeft het te maken met stress.
ik lees namelijk overal op Internet dat de verschijnselen op zijn vroegst na een week of 2 komen.
ik heb alvast een thuis hiv test gedaan, dat is te vroeg maar gewoon voor denrust in mijn hoofd.
Vrijdag heb ik in Amsterdam de HIV RNA Sneltest, die schijn je al na 10 dagen te kunnen doen.
kan iemand mij ook vertellen hoe betrouwbaar zon RNA test is na 10 dagen? Kunnen ze je dan al iets van uitsluitsel geven?
graag hoop ik dat iemand mij hiermee van dienst kan zijn, mijn hoofd breekt van de zorgen.
bedankt!
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 februari 2020 om 19:15Een RNA test heeft alleen maar zin, als er daadwerkelijk klachten van een HIV infectie zijn. Je klachten zijn dan dus blijkbaar niet van HIV, maar het is desondanks niet uitgesloten dat je een HIV infectie zou kunnen hebben opgelopen. 4 weken na het contact kun je een betrouwbare test doen.
ReagerenBuz16 februari 2020 om 20:37Bedankt voor je reply, maar dat snap ik niet helemaal, aangezien ik wel bepaalde “klachten” heb, keelpijn, nachtzweten, grieperig… maar dus wel na 5 dagen na de onbeschermde sex, dis valt het dan onder acute HIV
is het niet zo dat als je deze test doet, dat het dat dan aangeeft, of geeft de test het alleen maar aan als je echt ziek bent, anders werkt het niet ofzo en is er geen test resultaat?
ik dacht dat er bepaalde waardes uit het bloed gemeten zouden worden waaruit blijkt of je HIV besmet bent ofniet.
sorry dat ik het niet helemaal begrijp… Ik wil dit doen bij onedayinic in Amsterdam en ik zie dat zo beschreven bij hun site.
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2020 om 20:44Een RNA test heeft enkel zin in een vroeg stadium als er daadwerkelijk klachten zijn die door een acute besmetting veroorzaakt worden. Als de klachten een andere oorzaak hebben kun je een eventuele HIV infectie niet vaststellen met alleen een RNA test in zo’n vroeg stadium. Bovendien zou een RNA test op zijn vroegst 7 dagen na het contact pas kunnen worden uitgevoerd.
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2020 om 20:48RNA-test
Reageren
Een RNA-test, ofwel een nucleïnezuurtest, onderzoekt of je bloed RNA (genetisch materiaal) van het HIV-virus bevat. Deze test kan een vroege HIV-infectie (van 7 dagen tot 16 dagen na een infectie) in kaart brengen. De RNA-test wordt meestal gebruikt als bevestigingstest of om te controleren of HIV-therapie effectief is.Buz17 februari 2020 om 07:38Dus als ik het goed begrijp geef je aan dat een RNA test voor mijn situatie geen zin heeft? Ook al laat ik het 12 dagen na de kans op besmetting doen?
ik zag het eigenlijk als een soort “tussen” test, voor enigzins wat rust in mijn hoofd, ben sowieso van plan om na 4 weken een test te doen en na 12 weken weer.
Ik wil gewoon graag wat duidelijkheid zo snel mogelijk, aangezien ik me nu ook ziek voel. Ik dacht mss krijg ik dat door een RNA test te doen
ReagerenJohn (moderator)
17 februari 2020 om 19:47Een RNA test heeft inderdaad niet altijd zin.
ReagerenVisje26 maart 2022 om 05:38Ik ben heel bang!!!
Reageren
Heb nu bijna 4 weken geleden sex gehad en de condoom is kapot gegaan.
Die persoon geeft toe dat hij voor het laatst is getest in de zomer. Daarna in het buitenland voor zijn werk met verschillende vrouwen onveilig sex heeft gehad. Nu ben ik heel ziek 🤢 heb allemaal klachten die kunnen hiv zijn echt bang!!!! Heb al testen gedaan op andere soa die had ik niet. En bij de ggd al test gedaan op hiv maar is nog te kort ben zo bang om dat ik ziek ben dat zo is help!!! De ggd zij dat ze niks in mijn bloed hadden aangetroffen van 4 de genaratie test of zo iets maar de test gedaan 3 weken na onveilig sex. Hoop dat iets zegt mensen ga dood van angst en pijnAnoniem26 maart 2022 om 08:16Ben je man of vrouw? Wat is er gebeurd?
ReagerenJohn (moderator)
26 maart 2022 om 18:00De test was in ieder geval te vroeg! Je kunt op zijn vroegst na 4 weken testen maar dan moet er nog een controle test worden gedaan bij 6-8 weken
Reageren