Zoeken Vraag het forum

Symptomen Hiv/Angst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Thomasvds

Beste,
    Ongeveer 1 maand geleden ben ik bij een thaise dame (prostituee) langsgeweest voor een erotische massage. Op het einde heb ik haar heel kort (max 2-3 seconden) vaginaal gepenetreerd met condoom. Echter merkte ik bij het weggooien van het condoom een zeer klein scheurtje. Nu, ik heb op het moment zelf niets gemerkt van dat scheurtje, en maakt mij nu enorm veel zorgen.
    De GGD en ItG in Antwerpen vertelden mij dat dit risico niet realistisch /verwaarloosbaar is voor HiV. Zeker gezien het feit dat het contact zeer zeer kort was. Volgen jullie hen hierin?
    Na 3 weken hebben ze mij negatief getest op Chlamidia en Gonnoroe, maar wacht nu op mijn HiV test.
    Ik ben enorm bang en gestresst. Zeker door het feit dat ik wat last heb gehad van kleine aftjes en een droge schorre keel en pijn aan mijn nek. Door stress? Of symptoom van hiv?
    Zware keelpijn,Pijn bij slikken, koorts heb ik niet gehad. Ik ben ook niet ziek thuis gebleven.
    Wat is jullie mening?
    Bedankt.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het risico op HIV is nagenoeg nihil.

Reageren
    Thomas
    1. Bedankt John. Maar komen deze symptomen overeen met hiv (conversiegriep):kleine aftjes en een droge schorre keel en pijn aan mijn nek.

Koorts, zware keelpijn/pijn bij slikken heb ik niet. Ik geen dag ziek thuis gebleven.

ik dacht namelijk dat hoge koorte de meest voorkomende (bijna altijd) klacht is?

gr,

thom

Reageren
    John (moderator)

ja hoge koorts > 39 graden. Daar ga je niet mee werken

Reageren
    Thomasvds

Bedankt.
    Om welke reden is het risico nagenoeg nihiel?

klopt het dat het risico beduidend lager is aangezien ik negatief heb getest op chlamydia en gonorroe?

gr,

t

Reageren
    John (moderator)

Negatief testen op chlamydia en gonorroe zegt daar eigenlijk niets over.
    Het risico is zo laag vanwege de condoom ook al heeft die een scheurtje

Reageren
    Thomas
    1. Ok dank u. Ik dacht dat het hebben van een andere SOA de transmissiekans van Hiv vergroot.
    Reageren
Reageer op: Symptomen Hiv/Angst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.