- Thomasvds4 februari 2020 om 12:53
Beste,
Ongeveer 1 maand geleden ben ik bij een thaise dame (prostituee) langsgeweest voor een erotische massage. Op het einde heb ik haar heel kort (max 2-3 seconden) vaginaal gepenetreerd met condoom. Echter merkte ik bij het weggooien van het condoom een zeer klein scheurtje. Nu, ik heb op het moment zelf niets gemerkt van dat scheurtje, en maakt mij nu enorm veel zorgen.
De GGD en ItG in Antwerpen vertelden mij dat dit risico niet realistisch /verwaarloosbaar is voor HiV. Zeker gezien het feit dat het contact zeer zeer kort was. Volgen jullie hen hierin?
Na 3 weken hebben ze mij negatief getest op Chlamidia en Gonnoroe, maar wacht nu op mijn HiV test.
Ik ben enorm bang en gestresst. Zeker door het feit dat ik wat last heb gehad van kleine aftjes en een droge schorre keel en pijn aan mijn nek. Door stress? Of symptoom van hiv?
Zware keelpijn,Pijn bij slikken, koorts heb ik niet gehad. Ik ben ook niet ziek thuis gebleven.
Wat is jullie mening?
Bedankt.6 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 februari 2020 om 13:39Het risico op HIV is nagenoeg nihil.
ReagerenThomas4 februari 2020 om 13:47- Bedankt John. Maar komen deze symptomen overeen met hiv (conversiegriep):kleine aftjes en een droge schorre keel en pijn aan mijn nek.
Koorts, zware keelpijn/pijn bij slikken heb ik niet. Ik geen dag ziek thuis gebleven.
ik dacht namelijk dat hoge koorte de meest voorkomende (bijna altijd) klacht is?
gr,
thom
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2020 om 14:01ja hoge koorts > 39 graden. Daar ga je niet mee werken
ReagerenThomasvds4 februari 2020 om 14:48Bedankt.
Om welke reden is het risico nagenoeg nihiel?klopt het dat het risico beduidend lager is aangezien ik negatief heb getest op chlamydia en gonorroe?
gr,
t
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2020 om 16:11Negatief testen op chlamydia en gonorroe zegt daar eigenlijk niets over.
Reageren
Het risico is zo laag vanwege de condoom ook al heeft die een scheurtjeThomas4 februari 2020 om 16:49- Ok dank u. Ik dacht dat het hebben van een andere SOA de transmissiekans van Hiv vergroot.