Zoeken Vraag het forum

Kans op HIV en welke test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Josh

@John, ik heb 1 malig seksueel contact gehad met een vrouw tijdens mijn vakantie. Het condoom was afgegleden (schat 20/30 sec.) waardoor er onveilig contact is geweest. Het was op de Dominicaanse republiek en dus niet in Europe of NL. Bij terugkomst in NL na 18 dagen een dure RNA sneltest gedaan bij een kliniek in Amsterdam. Deze was negatief. 6 weken na contact bij de GGD een 4e generatie combo test gedaan. Deze was ook negatief. Bij 22 weken weer naar de kliniek in Amsterdam geweest voor advies en eventueel weet een test (zijn verschillende testen mogelijk). Ik heb er zelf voor gekozen om nog een keer te testen en ik werd geadviseerd dan wederom voor de 4e generatie combo te gaan. Ik moest dan alleen wel 24-48 uur op de uitslag wachten wat mij veel stress gaf. Gelukkig ook deze uitslag negatief. Mijn vraag is of alle 4e generatie combo testen betrouwbaar zijn en op het type 1 en 2 van HIV testen. Ik wist tot voor kort pas dat er 2 typen zijn en weet nu niet in hoeverre ik mij nog zorgen moet maken om de uitslag van de testen. Bij de kliniek werd aangegeven dat de 4e generatie test die zij gebruiken hetzelfde zijn als die van de GGD, maar sporen deze ook het type 2 op na 6 weken en na 22 weken of moet ik mij toch zorgen maken?

Bedankt voor uw tijd alvast. U helpt de mensen op dit forum enorm!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kunt met zekerheid stellen dat je GEEN HIV hebt.

Reageren
    Josh

Dank voor je bericht John. Hoe zit dit dan met de type 1 en 2 en de testen? Niet dat ik dus eigenlijk alleen getest ben op type 1…

Reageren
    John (moderator)

Beiden worden getest

Reageren
Reageer op: Kans op HIV en welke test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.