Hiv test 4 weken

Goedmiddag,

Heb vandaag paar topics door gelezen en wat mij opvalt dat er elke keer wat anders word gezegd...

4 weken 95 procent... 98 procent...

Na 4 weken test en het is negatief hoef je niet nog een keer te testen, en daarna lees ik weer dat je op 6 weken nog eens moet testen, en weer in een andere topic van niet, vind het beetje apart.

Wat zijn de regels nou john?

Zelf heb ik onveilige seks gehad voor 30 seconden met een vrouw met wie ik aan het daten, daarna met condoom....

Ze komt uit een vaste relatie en had al paar maanden geen seks gehad.

Als ik mij nu op alle soas laat testen op 4 weken en ook een hiv test, en alles is negatief, moet ik mij dan nog een keer laten testen op 6 weken of is dat niet meer nodig?

Gr

Tom

Reageren

de regels? Niet eerder testen dan 6 weken , dan heb je 98,9% zekerheid . Testen bij 3 maanden is 99,8% zekerheid.

Je kunt echter bij 4 weken een betrouwbare test laten doen. Dan heb je tussen 96-98% zekerheid. Advies is wel om dan toch een controle test te laten doen bij 6-8 weken

Reageren

En als je naar mijn situatie kijkt?

Zou ik ook na 6 weken opnieuw moeten testen?

Reageren

Ik zie daar eerlijk gezegd geen reden voor met het lage risico

Reageren

hallo John vandaag gebeld naar de kliniek waar ik op hiv ben getest en naar de sense infololijn met een vraag die hier ook op het forum ook voorkomt

De vraag: Is een hiv test nou bij 12 weken of echt bij 3 maanden 100% betrouwbaar?

ik kreeg van de naar mijn idee niet medisch onderlegde telefoniste van de kliniek te horen dat het toch echt 3 maanden moet zijn. De vrouw/telefoniste van sense gaf juist aan dat 12 weken ruim voldoende is  wat is nou waar en wie spreekt nu de waarheid?

Reageren

12 weken is toch net zo goed als 3 maanden.

Reageren

ja dat dacht ik ook maar omdat 3 maanden officieel +/- 3x30 dagen is 90 dagen en 3 weken = 84 dagen

wie moet ik nou geloven???? En het is volgens u dus gewoon 100% betrouwbaar en hiv uit te sluiten bij een neg. test bij 12 weken precies? Vergeten dus dus?

Reageren

12 weken bedoelde ik dus

Reageren

Inderdaad vergeten.
    Eigenlijk kun je al vanaf 8 weken met zekerheid zeggen dat je dan geen HIV hebt

Reageren

Hallo,

Ik heb een hiv test gedaan na vier weken en deze was negatief. Volgens de huisarts hoeft er geen nieuwe test gedaan te worden, maar klopt dat wel? Ben namelijk niet helemaal gerust. Hij zei aan de waarden te kunnen zien dat er geen nieuwe test nodig is…

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hiv test 4 weken

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe