Zoeken Vraag het forum

HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Lees dan het hele bericht van John van 17 maart 2024 om 14:36 nog maar eens goed door.

Overigens moet mij van het hart dat dit, gelet op alles wat er in dit topic recent (2024) geschreven is over risico’s op hiv en de test, met name mijn reactie van 16 maart 2024 om 15:25, aardig op een angststoornis begint te lijken. Ik licht dat toe.

De vele vragen die je stelt zijn begrijpelijk, maar de antwoorden komen niet bij je binnen, of ‘pleasen’ je maar heel kort, waarna dezelfde vragen weer komen. Blijkbaar ben je goed op de hoogte van de feiten, en weet je de weg naar Sense ook te vinden, maar ook dat antwoord is kennelijk niet voldoende, of beklijft niet.

De kans is heel groot wanneer je opnieuw een hiv test gaat doen, die overigens totaal overbodig is, dat er nieuwe twijfelpunten naar voren komen. Je brein lijkt daar inmiddels een beetje op ingesteld te zijn.

Doe jezelf een plezier, en geef de ontwikkeling van een angststoornis geen kans. Accepteer alle antwoorden die hier en door Sense zijn gegeven, en zet een dikke punt achter.

Anoniem

Ik denk alleen, had ik maar drie dagen later getest. Dan was ik niet meer ongerust.

Reageren
    Anoniem

Dat is iets dat je jezelf wijs probeert te maken. Als je dat nl. had gedaan, waren er andere twijfels in je brein opgekomen. Zo werkt dat.

Daarom zeg ik: doe jezelf een plezier, en geef de ontwikkeling van een angststoornis geen kans. Accepteer alle antwoorden die hier en door Sense zijn gegeven, en zet een dikke punt achter.

Reageren
    Anoniem

Hoeveel procent verschil zit er dan tussen een hiv test op 5 weken en 4 of 5 dagen en een test van precies 6 weken?

Reageren
    Anoniem

Ik bedoel hoeveel procent verschil in betrouwbaarheid.

Reageren
    John (moderator)

Daar zijn geen cijfers over.

Reageren
    Anoniem

Mag ik nog eens een vraag stellen: waarom sluit je het niet af? Zet je er geen punt achter?

Reageren
    Anoniem

Omdat ik te vroeg heb getest en dus geen volledige zekerheid heb.

Reageren
    Anoniem

Ik stop met reageren. Je zit totaal vast in je eigen gedachtenpatroon. Dit is een hardnekkig verschijnsel van een angststoornis. Doe daar iets aan voordat het zich verder ontwikkelt.

Reageren
    Anoniem

De kans bestaat toch dat ik alsnog positief test ondanks een negatieve test na vijf weken en vier dagen?

Reageren
    John (moderator)

Ik heb eerder al geschreven dat waarschijnlijk geen probleem is
    “Ik heb sense gebeld en zij zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken bij 5 weken en vier dagen. Niet bij een hiv- test uit het laboratorium zeggen ze.”

Ik denk dat dit dan toch voldoende is

Reageren
    Anoniem

Maar bestaat er een kans dat ik alsnog positief test, omdat u zegt waarschijnlijk is het genoeg. En niet het is echt definitief en ik kan verder met mijn leven.

Reageren
    John (moderator)

Ik kan je daar geen garanties over geven. Volgens Sense was het in ieder geval voldoende.
    En als je er dan toch over blijft stressen: Laat dan gewoon een nieuwe test doen

Reageren
    Anoniem

Ik ga dinsdag een nieuwe test doen via de huisarts, want de angst gaat niet weg.

Reageren
    ..

Zou wachten tot 3 maanden

Reageren
Reageer op: HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.