- Anoniem19 maart 2024 om 17:18
Lees dan het hele bericht van John van 17 maart 2024 om 14:36 nog maar eens goed door.
Overigens moet mij van het hart dat dit, gelet op alles wat er in dit topic recent (2024) geschreven is over risico’s op hiv en de test, met name mijn reactie van 16 maart 2024 om 15:25, aardig op een angststoornis begint te lijken. Ik licht dat toe.
De vele vragen die je stelt zijn begrijpelijk, maar de antwoorden komen niet bij je binnen, of ‘pleasen’ je maar heel kort, waarna dezelfde vragen weer komen. Blijkbaar ben je goed op de hoogte van de feiten, en weet je de weg naar Sense ook te vinden, maar ook dat antwoord is kennelijk niet voldoende, of beklijft niet.
De kans is heel groot wanneer je opnieuw een hiv test gaat doen, die overigens totaal overbodig is, dat er nieuwe twijfelpunten naar voren komen. Je brein lijkt daar inmiddels een beetje op ingesteld te zijn.
Doe jezelf een plezier, en geef de ontwikkeling van een angststoornis geen kans. Accepteer alle antwoorden die hier en door Sense zijn gegeven, en zet een dikke punt achter.
Anoniem19 maart 2024 om 17:24Ik denk alleen, had ik maar drie dagen later getest. Dan was ik niet meer ongerust.
ReagerenAnoniem19 maart 2024 om 17:29Dat is iets dat je jezelf wijs probeert te maken. Als je dat nl. had gedaan, waren er andere twijfels in je brein opgekomen. Zo werkt dat.
Daarom zeg ik: doe jezelf een plezier, en geef de ontwikkeling van een angststoornis geen kans. Accepteer alle antwoorden die hier en door Sense zijn gegeven, en zet een dikke punt achter.
ReagerenAnoniem19 maart 2024 om 17:45Hoeveel procent verschil zit er dan tussen een hiv test op 5 weken en 4 of 5 dagen en een test van precies 6 weken?
ReagerenAnoniem19 maart 2024 om 17:46Ik bedoel hoeveel procent verschil in betrouwbaarheid.
ReagerenJohn (moderator)
19 maart 2024 om 18:03Daar zijn geen cijfers over.
ReagerenAnoniem19 maart 2024 om 18:15Mag ik nog eens een vraag stellen: waarom sluit je het niet af? Zet je er geen punt achter?
ReagerenAnoniem19 maart 2024 om 18:17Omdat ik te vroeg heb getest en dus geen volledige zekerheid heb.
ReagerenAnoniem19 maart 2024 om 18:28Ik stop met reageren. Je zit totaal vast in je eigen gedachtenpatroon. Dit is een hardnekkig verschijnsel van een angststoornis. Doe daar iets aan voordat het zich verder ontwikkelt.
ReagerenAnoniem19 maart 2024 om 18:30De kans bestaat toch dat ik alsnog positief test ondanks een negatieve test na vijf weken en vier dagen?
ReagerenJohn (moderator)
19 maart 2024 om 18:32Ik heb eerder al geschreven dat waarschijnlijk geen probleem is
“Ik heb sense gebeld en zij zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken bij 5 weken en vier dagen. Niet bij een hiv- test uit het laboratorium zeggen ze.”Ik denk dat dit dan toch voldoende is
ReagerenAnoniem21 maart 2024 om 07:18Maar bestaat er een kans dat ik alsnog positief test, omdat u zegt waarschijnlijk is het genoeg. En niet het is echt definitief en ik kan verder met mijn leven.
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2024 om 19:08Ik kan je daar geen garanties over geven. Volgens Sense was het in ieder geval voldoende.
Reageren
En als je er dan toch over blijft stressen: Laat dan gewoon een nieuwe test doenAnoniem21 maart 2024 om 20:20Ik ga dinsdag een nieuwe test doen via de huisarts, want de angst gaat niet weg.
Reageren..21 maart 2024 om 21:39Zou wachten tot 3 maanden
Reageren