Zoeken Vraag het forum

Vraag over hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat had ik toch al gedaan:

Als je met 6 weken een negatieve test hebt, dan kun je er vanuit gaan dat je geen HIV hebt.

RRS

Is het mogelijk dat je pas later dan 6 weken p24 antigenen en antistoffen aanmaakt of is dat altijd eerder?

Reageren
    John (moderator)

Dat is altijd eerder tenzij je antivirale middelen neemt of een bepaalde aandoening hebt, waardoor je lichaam geen antistoffen aanmaakt.

Reageren
    RRS

Dus na een negatieve combo test na 6 weken kan je er echt vanuit gaan dat je geen HIV hebt? Had dit gevraagd aan een kliniek en die zeiden dat je het pas na 12 weken kunt uitsluiten, zeker gezien ik nog steeds wat opgezette klieren heb.

Reageren
    John (moderator)

Ik ken geen enkel geval waarbij een negatieve test bij 6 weken nog veranderde.
    Daarnaast is het ook zo, dat wanneer je HIV klachten zou hebben , je ook een positieve test moet hebben. Klachten zoals opgezette lymfeklieren ontstaan juist onder invloed van antistoffen

Reageren
    RRS

Ik weet niet zeker of de klieren in mijn oksels al opgezet waren, onder mijn kaak en in mijn lies zeker. Dus zouden die klieren onder mijn oksel nog wat kunnen betekenen?

Reageren
    John (moderator)

Ja, maar geen HIV in ieder geval

Reageren
    Hallo

Goedenavond John

Vandaag de hiv combo test uitslag gehad van 12 weken en deze was negatief!

Volgens Stadskliniek kan ik het nu HELEMAAL uitsluiten. Geen 100% maar 1000%! Syfilis ook negatief na 12 weken. Dan klopt uw uitleg ook 🙂

Hele opluchting en nu ga ik deze nare periode dus ook afsluiten! Bedankt voor uw reacties

Reageren
    John (moderator)

Heel snel vergeten, dat verhaal !!!

Reageren
    RRS

Hoi John,

Ik had aan 2 klinieken gevraagd of er gevallen bekend zijn van negatieve testen na 6 eeken die later nog veranderde? Bij beide kreeg ik één ontwijkend antwoord en alleen maar het verhaal over 3 maanden is pas zeker. Ik ga uit van jou expertise maar ik vind de reacties van de klinieken wat vreemd,  je gaat toch weer twijfelen op deze manier. Ik hoop serieus dat jij gelijk hebt en dat mijn test over 2 eeken na 3 maanden inderdaad negatief is. Bedankt voor al je reacties.

Reageren
    RRS

Nog een vraag, is er in percentages uit te drukken hoe vaak opgezette klieren met een HIV infectie te maken hebben?

Reageren
    RRS

Graag een reactie van jou John.

Reageren
    John (moderator)

Opgezette klieren is zo’n algemeen verschijnsel dat je daar eigenlijk niets over kunt zeggen.

Reageren
    RRS

Laatste vraag John, jij zegt dat er geen gevallen bekend zijn van een negatieve combo test na 6 weken die later nog veranderd. Over welk tijds bestekbhebben we het dan? Weken, maanden of jaren?

Reageren
    John (moderator)

weken. Je kunt niet na 1 jaar na een contact nog ens hiv daarvan geen krijgen

Reageren
Reageer op: Vraag over hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.