- Bezorgd9 augustus 2019 om 18:26
Ik heb na onbeschermde seks me op 13 weken laten testen op SOA’s en HIV.
De testen kwamen negatief terug, maar doordat ik last begon te krijgen van huiduitslag, gezwollen lymfeklieren, vermoeidheid en ontstoken amandelen. Zonder dat ik nog eens geslachtsgemeenschap heb gehad, had de arts me aangeraden om me terug te laten testen op 6 maand.Ik dacht dat een HIV test voor 99,97% betrouwbaar was bij 3 maand?
Ik kan niet wachten tot 26 weken ( 6maand ) en zou me volgende week op 22 weken terug laten testen. Als deze negatief is, zou ik dan kunnen zeggen dat ik geen HIV heb of toch maar wachten tot ik me op 26 weken bevind?
11 reactiesReagerenRick9 augustus 2019 om 18:30Als een test na 3 maanden negatief resultaat geeft mag je er toch eigenlijk vanuit gaan dat je het niet hebt.
ReagerenBezorgd9 augustus 2019 om 19:07Dat lees ik ook overal, maar misschien dat de huisarts het doet ter controle? Weet het wel nu niet zo goed eigenlijk….
ReagerenRick9 augustus 2019 om 19:12Als ik na drie maanden een negatieve test zou hebben zou ik me eerlijk gezegd niet nog eens laten testen. Met de testen van tegenwoordig heb je na zes weken al een betrouwbare uitslag. Misschien een idee om op Pfeiffer te testen als ik de klachten lees maar hiv is een vraagteken.
ReagerenBezorgd9 augustus 2019 om 21:04Ja, kan ik laten doen. Zal me volgende week nog 1 keer laten testen, zowel HIV als Peiffer.
Hoop dat alles negatief terugkomt…Ben benieuwd. Snap niet waarom de arts dan niet sneller terug bloed laat nemen, als hij vermoed dat er iets is.. Of denkt hij dat ik misschien langer dan 3 maand nodig heb om seropositief te worden? Normaal zou de test dan al positief moeten hebben aangeduid door het antigeen in uw bloed of ben ik verkeerd?
ReagerenJohn (moderator)
9 augustus 2019 om 22:12“Of denkt hij dat ik misschien langer dan 3 maand nodig heb om seropositief te worden? ” Dat is nonsens. Hij zal ook niet vermoeden dat er iets is, maar hanteert gewoon een ouder protocol
ReagerenBezorgd9 augustus 2019 om 22:18John (moderator)
9 augustus 2019 om 23:21Omdat de serumconversie veel eerder plaats vindt en niet pas na 3 maanden.
Reageren
Met het protocol is zeker niets mis, maar dan niet gaan vragen waarom het zo lang gaat duren. Het protocol is overigens al lang achterhaald. Dat heeft iets te maken met een richtlijn van de WHO. Voor de testen die in W-Europa worden gebruikt, is testen na 6 weken in principe definitief.Bezorgd10 augustus 2019 om 14:56Oke bedankt voor de info dus eigenlijk kan ik er dan vanuit gaan dat lijn klachten door iets anders worden veroorzaakt dan HIV of soa’s?
ReagerenJohn (moderator)
10 augustus 2019 om 15:03Helemaal juist
ReagerenJonas10 augustus 2019 om 15:276 weken is volgens mijn huisarts definitief, zelfs na amper 4 weken al 95% zeker zei hij dus als je na 3 maanden clean bent moet je zeker niet meer laten testen!
ReagerenBezorgd10 augustus 2019 om 19:51Oke bedankt voor de info!
Ga dinsdag opnieuw naar de dokter mijn klachten. Ben eens benieuwd!
Reageren