Zoeken Vraag het forum

RNA test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • H

beste lezer.

ik wil graag weten hoe betrouwbaar een RNA test na 13,5 dagen is bij een mogelijk risico contact?

11 reacties
    Reageren
    Mitat

Volgens Tandor enkel bij ars symptomen noodzakelijk. Ik dacht na 11 dagen heel hoog betrouwbaar, maar ik weet het niet zeker nu.

Reageren
    Mitat

Op de site van de Onedayclinic staat:

Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) houdt een periode van gemiddeld 9 tot 11 dagen aan waarna een hiv infectie in het bloed detecteerbaar is met de hiv-RNA test middels PCR

Reageren
    H

de info van onedayclinic heb ik ook gelezen. De info is echter heel wisselend er staat ook weer 6wk. Heb de test gedaan na 13,5 dagen maar maak me nog altijd zorgen en dan krijg je door de stres ook rare dingen. Heb nu last nachtzweten en opgezeten klier in mijn oksel lichte verhoging 37,8.

Reageren
    Mitat

Ik heb het ook bij een microbioloog gevraagd. Die gaf me aan: Als de Rna na 17 dagen negatief is kan je het vergeten. Nogmaals ik ben ook in de war. Weet wel dat het een uiterst gevoelig test is en die niet op genen of bodys kijkt, maar de virus zelf.

Echter na info heb ik me ook met de combotesten laten testen tot 9,5 week na risico.

Wat ik heel vaak lees is dat de combo test na 6 weken klaar is.

Wellicht dat Tandor je kan helpen.

Reageren
    Mitat

Trouwens nachtzweten en pijn onder oksels heb ik ook gehad. Maar wat is nachtzweten, dat is echt dat de lakens nat zijn en dan dagen achterelkaar volgens mij.

Zweten kan ook door stress zijn volgens mij.

Reageren
    H

Dank voor jullie reactie.

Ik wordt nu elke avond bezweet wakker vooral mijn hoofd maar heb het dan verder ook erg warm. De kamer is juist heel koud en slaap onder mijn normalen dekbed. Daarna lukt het niet meer om te slapen. Verder heb ik minder eetlust, en klieren in hals en oksel welke ik kan voel, vooral van die in mijn oksel schrok ik wel. Vorige week was mijn tong heel raar aan de randen gevoelig en tintelen en bovenop wittig met rode punten dat is nu weg. Gelukkig nog altijd geen koorts gister gemeten 37 en 37,8.

Verder vind ik de info over de RNA test verwarrrend. 9-14 (of 11 en 17) dagen wat is het nu? Heb ook een onderzoek document gelezen welken weer 5,6 tit 26,.. dagen aangaf.

hiernuit kon ik echter niet opmaken of dat ging om een fals positief, de test schijnt gevoelig te zijn voor onterecht positief testen.

De test staat al gepland maar maak me vooral zorgen om de boel thuis niet aan te stekken.

Reageren
    Mitat

Ik kan die vraag niet beantwoorden helaas.

Toen ik een rna had gedaan kreeg ik als antwoordt het is nu klaar. Je bent niet besmet.

Later las ik allerlei andere informatie. Toen heb ik alleen maar combo testen gedaan.

Nu lees ik dat een combotest na 6 weken betrouwbaarder is dan de Rna na zoveel dagen.

Tandor kan jij H.. beantwoorden?

Reageren
    Mitat

H ben je gestresst elke dag?

Want wat jij zegt had ik ook gehad. Ik denk persoonlijk dat het door stress komt.

Maar Tandor zal nog wel iets zeggen.

Reageren
    H

wel iets gestrest ja, ik zie de uitkomst al voor me en na een stommeavond mijn helen leven instorten.

Wat ik niet snap is waarom dan de Windows-versie van 9-14 dagen wordt aangegeven.

De combo test is die na 28dagen 99% betrouwbaar? En is de combo test de geek weaken bij de ggd wordt gedaan?

knobels in oksel en hals zijn weer weg alleen in mijn nek nog maar ik twijfel of deze er altijd al niet zaten omdat ik er nu pas op let.

Vanacht weer wakker geworden in het zweet dat snap ik echt niet.

Reageren
    H

Autocorrect stond op Engels.

bedoelde windo face van 9-14 dagen en of het de combo test is welken door de GGD wordt gebruikt en is deze na 28 dagen betrouwbaar voor 99%

Reageren
    John (moderator)

De GGD gebruikt de combi testen en die zijn bij 4 weken 98,4% betrouwbaar

Reageren
Reageer op: RNA test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.