Zoeken Vraag het forum

Hiv door anale of vaginale seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Miranda

Stel mijn vriend heeft hiv. En we hebben al 4 maanden vaginale seks gehad zonder condoom. En 1x anale seks zonder condoom. Zou ik dan sowieso al van die 4 maanden onveilige vaginale seks hiv moeten hebben. Of kan het ook zijn dat ik het alleen via de anale seks gekregen heb? Omdat er overal staat dat je kans op hiv via anale seks groter is…of geld dat alleen als je eenmalig seks hebt.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dan zou je al HIV moeten hebben.

Reageren
    Jo anoniem

Hi John,

Is er een grote kans dat ik Hiv heb. Ik heb onveilige vaginale sekscontact gehad, mijn date is niet in mij klaargekomen maar had wel voorvocht. Na 2 weken heb ik pijn in mijn keel hoest ik veel en ben ik snotterig met een verstopte neus, ik voel me echt verkouden. Mijn date zegt dat hij geen hiv heeft maar ik kan nu nog niet testen. Hoe groot is de kans na éénmalige vaginale contact zonder klaarkomen wel voorvocht?

Reageren
    Anoniem

Hiv doet niet aan kansberekening. Het is een risico maar het is niet heel groot. Je kan zes weken na het contact betrouwbaar een hiv test doen.

Verder omschrijf je het zelf al goed: je bent verkouden.

Reageren
Reageer op: Hiv door anale of vaginale seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.