Zoeken Vraag het forum

Kans op besmetting HIV na anale seks met vrouw?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peter

hallo,

Ik heb een tijdje terug seks gehad met een vrouw. Ik heb haar anaal geneukt. Nou weet ik dat je HIV kunt krijgen door anaal geneukt te worden, maar kan je ook HIV krijgen door iemand anaal te neuken. Dus heb ik risico opgelopen door dat meisje anaal te neuken? Zo ja, is het risico relatief groot of klein?

Alvast bedankt

3 reacties
    Reageren
    anoniem

Je weet dat je HIV kunt krijgen als je anaal geneukt wordt. Dan weet je dus ook dat je besmet wordt door degene die je neukt. Besmettingen gaan altijd beide kanten op. Dus ja, je kan besmet worden en het risico is bij anaal zelfs groter. Wees slim en gebruik bij seks altijd een condoom en helemaal anaal. Meestal gaat het zelfs dan makkelijker vanwege het glijmiddel. Daarnaast kun je flinke infecties op lopen van de bacterien die voorkomen in de anus. Nadat je anaal penetreert dus niet meer vaginaal penetreren. Omdat de vrouw erg gevoelig is voor dit soort infecties. Wij gebruiken altijd een condoom bij anale seks en we zijn al 20 jaar bij elkaar. Hopelijk heb je hier iets aan. gr.

Reageren
    Gus

Hai Peter,
    Ja je kan besmet raken door anaal te neuken; en dat geldt dan voor beide partners.
    HIV wordt overgedragen door bloedcontact en met anaal neuken is daar meer kans op: strak, daardoor grotere kans op “blessures” = bloedcontact.
    M.a.w. laat je testen en zo ja, licht dan ook je partner in.
    Groetjes, Gus

Reageren
    Lola

Na anaal nooit direct vaginaal neuken. En beter is om anaal ook gewoon met condoom te doen.

Reageren
Reageer op: Kans op besmetting HIV na anale seks met vrouw?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.