Zoeken Vraag het forum

Tandor dankje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • BNB

Hou vol. Maar naar mijn mening is 28 dagen toch wel het minimum voor enige vorm van echte zekerheid.

Gr

BNB

@ Kep

De initiële vraag was voor u.

Gr

Reageren
    Mitat

Bnb klopt ja.

Echter de arts gaf mij aan:

Hiv 1 test Rna en 4x combo negatief dat zegt wel iets. Zowiezo na 25,5 dagen zeker iets. Daarnaast is de kans op hiv 2 al klein met een orale lik van sperma nog kleiner.

Na de Rna test zeiden ze al van de kans is nu astronomisch 0.

Echter vraag aan Kep nogmaals hoe groot is de kans op hiv2 na zoveel testen en enkel lik van sperma?

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met HIV niks te maken

Reageren
    Mitat

Tandor

Kan je ook iets over hiv2 en de testen zeggen?

Reageren
    BNB

RNA test voor HIV-2  heeft geen plaats in de diagnose stelling. Zoals je zelf aangaf is HIV2 minder overdraagbaar, dit komt omdat de virale lading (waar een RNA test naar op zoek gaat) bij HIV2  zeer laag is, soms zelfs ondedecteerbaar omdat de antilichamen een zo goed effect hebben op de virale lading(veel beter en helemaal anders dan bij HIV-1).

Ik zou zeggen, minimum 28 dagen.

Ik heb alleen maar een mening over hiv-2 en de betreffende window periodes en testen.

Reageren
    Mitat

Ooo ok ik dacht al begon nu weer over Hiv1 te twijfelen.pfoeh.

Reageren
    BNB

Ach ja. Beter te veel weten dan te weinig, toch?

?

Reageren
Reageer op: Tandor dankje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.