- !!!5 november 2017 om 19:12
Tandor,
De jongen met t verhaal uit Zuid Afrika weer: ik heb een test gepland. Morgen. Maar ik ben heel erg bang dat t positief is en daardoor heel mn reis naar de *** gaat.. Daarnaast ben ik ook iemand die familie om zich heen moet hebben bij zulk slecht nieuws.
Aan de andere kant… Als ik niet ga kan ik misschien nog meer gaan stressen waardoor mn reis ook weer kut wordt.. DILEMMA..Dus, wat raad je me aan? Sexcontact was 4-6 weken geleden.
Dank!
19 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 november 2017 om 19:16Laat je in ieder geval testen…Â Â struisvogelpolitiek gaat echt niet helpen.
Reageren…5 november 2017 om 19:19Maar ik dacht dat na 3 maanden een test t meest betrouwbaar was? Ik ben terug in Nederland in Januari
ReagerenJohn (moderator)
5 november 2017 om 19:22Ik weet niet welke testen ze in ZA gebruiken. Hier kun je vanaf 4-6 weken betrouwbaar testen.
Dat is een beslissing die je zelf moet nemen.
Reageren!!!6 november 2017 om 07:54Het punt is, als de uitslag positief is, kan ik hier de komende 2 maanden echt niet meer goed functioneren en plezier hebben..
ReagerenJohn (moderator)
6 november 2017 om 10:17Ik kan niet zeggen of je nu wel of niet een HIV infectie hebt opgelopen. Maar het risico was er in ieder geval wel. Mocht je onverhoopt een infectie hebben opgelopen, dan is het van cruciaal belang, dat er een behandeling wordt gestart, om te voorkomen dat je uiteindelijk aids krijgt. Daarnaast is het gewoon nodig om zekerheid te hebben, omdat je vriendin dan namelijk ook risico loopt.
Het punt is, als de uitslag positief is, kan ik hier de komende 2 maanden echt niet meer goed functioneren en plezier hebben..  Kun je wel goed functioneren en plezier hebben als je in onzekerheid leeft?
Reageren..6 november 2017 om 11:25Oke. Ik ga t vanmiddag 2 uur doen.
ReagerenJohn (moderator)
6 november 2017 om 11:27Succes !
Reageren…7 november 2017 om 20:11Tandor,
hoop dat zelftest morgen binnen komt, ben me zojuist rot geschrokken. Het Namibiaanse meisje met wie k seks heb gehad stuurt me nu een berichtje dat ze verkouden is en harstikke moe is….. is sinds zondagavond zo.
ze vertelde er ook bij dat ze zondag een shoot had in de ijskoude wind en dat ze alleen maar een hempje aan had.
tandor pls wat denk jij? Ik ben radeloos
Reageren…7 november 2017 om 20:12Ze zegt er wel bij geen koorts te hebben
ReagerenJohn (moderator)
7 november 2017 om 20:30Dat ze moe en verkouden is zegt natuurlijk helemaal niks. Een shoot in de ijskoude wind met niks aan….tja  dan kun je nog wel eens verkouden worden.
Reageren…7 november 2017 om 20:39Is het niet té toevallig allemaal? 3-4 weken na eerste contact verkouden zijn… Zucht… Ik bid voor morgen
Reageren…7 november 2017 om 20:47laat ik u om uw laatste advies vragen. Alles op een rijtje:
De laatste weken heb ik aan t begin last gehad van een licht pijnlijke keel gecombineerd met vage nekpijn. Vervolgens was mn eikel zeer droog waardoor t een dag een beetje verveld heeft. Door deze periode heen geen hoofdpijn, geen koorts en geen opgezette lymfeklieren gehad. Wel dag in dag uit gestresst.
Toen sinds vorige week woensdag die vage bultjes waar k over begon: op mn romp misschien 3-4, armen en benen iets meer. Tijdens deze periode ook geen last van koorts hoofdpijn of opgezette lymfeklieren. De keelpijn is weg, nekpijn is er nog wel.
kunt u als laatste uw gedachte met mij delen?
ReagerenJohn (moderator)
7 november 2017 om 20:59Is het niet té toevallig allemaal? 3-4 weken na eerste contact verkouden zijn…
Dat komt omdat je er niet meer objectief naar kunt kijken. 3-4 weken zouden voor jou van toepassing zijn. Niet voor dat meisje . Die zou de HIV infectie dan toch al eerdere moeten hebben gehad.
Droge eikel met vervelling is doorgaans een schimmelinfectie.Met HIV heeft dat totaal niets te maken.
Over de bultjes hebben we het ook gehad. Ook dat heeft niets met HIV te maken.
Probeer nou niet op al die symptomen te gaan letten, want je hebt er totaal niets aan. Je maakt jezelf allen maar gek daarmee.
Reageren…7 november 2017 om 21:18Dat komt omdat je er niet meer objectief naar kunt kijken. 3-4 weken zouden voor jou van toepassing zijn. Niet voor dat meisje . Die zou de HIV infectie dan toch al eerdere moeten hebben gehad
Hoe bedoel je? Het meisje waar k me zorgen over heb gemaakt was 24 sep. Echter geen onveilige seks nogmaals. Daarna dit meisje. Dit was de 16e. Waarom zou zij t dan eerder gehad moeten hebben?
Reageren