- Sophie19 juli 2018 om 17:54
Ik heb sinds een week last van een extreem droge kriebel hoest. Zelfs zo erg dat ik er ‘s nachts niet van kan slapen. Vannacht is daar ook een hele erge lage rugpijn bij gekomen, maar is het hoesten wel wat afgenomen. Zijn dit symptomen van HIV?
8 reactiesReagerenBramco19 juli 2018 om 18:09Dat zouden inderdaad symptomen zijn van HIV.
Droge kriebelhoest hoort daar zeker bij, maar de rugpijn komt waarschijnlijk van slecht te slapen. Je weerstand kan soms dingen vernauwen, daarom dat je kriebelhoest afgenomen is maar het kan weer erger worden.
Niet iedereen krijgt zomaar kriebelhoest, vooral jonge mensen niet. Laat je testen.
Prettige avond nog.
ReagerenSophie19 juli 2018 om 18:59Waarom zegt Tandor dan dit: “Hoesten heeft met HIV niets te maken.”
Ik vind het eerlijk gezegd nogal onduidelijk dat overal op het internet wat anders staat over hoesten in relatie tot HIV. En hoop dat iemand mij daarom wat meer duidelijkheid hierover kan verschaffen.
ReagerenJohn (moderator)
20 juli 2018 om 00:26Dat heeft met HIV niks te maken. Als je denkt een HIV infectie te hebben opgelopen, laat dan een test doen
ReagerenJohn (moderator)
20 juli 2018 om 00:36Omdat er dan bij het hoesten nog een aantal andere klachten moeten zijn
ReagerenKep20 juli 2018 om 08:04Luister naar Tandor. Droge hoest bij Hiv is een symptoom van een opportunistische ziekte (TBC), dan zouden er ook zeker wel andere symptomen aanwezig zijn. Ik weet niet wanneer en wat precies je risico geweest is, maar opportunistische symptomen komen pas na vele jaren geïnfecteerd te zijn.(+/-10 jaar)
ReagerenSophie20 juli 2018 om 09:14Dank jullie!
Zou iemand mij dan wel kunnen uitleggen waarom ik op vele sites, zoals http://www.symptomenhiv.nl, lees dat een kriebelhoest juist één van de eerste symptomen is?
Daarnaast voor jullie info, is het contact nu 9 weken geleden en heb ik naast de lage rugpijn verder geen klachten.
ReagerenKep20 juli 2018 om 18:17De reden is, dat omdat men alle mogelijke symptomen in 1 lijst zet om niets te missen, alleen veel sites weten/zetten dit niet in goede context wanneer en welke dan kunnen voorkomen.
Ars(conversie griep) extreme keelpijn in combinatie met koorts(hoge koorts) en vaak met typische huiduitslag.(andere klachten zoals bij griep kunnen ook voorkomen, maar de genoemde symptomen vrijwel altijd, verkoudheid symptomen zijn er niet)Gezien het een syndroom is, altijd meerdere klachten te gelijk. Kan ook zonder klachten zijn.
Latente periode: na ARS zal er een lange periode zijn zonder symptomen.(tussen de 8 en 10 jaar)
Opportunistische ziektes: periode waarbij immuun systeem extreem laag is en je dus vele klachten kunt/zult krijgen.(bv candida die niet te behandelen is, zeldzame typische huidkanker, longontsteking(kriebelhoest is dan vaak voorbode) door tbc, heel ziek voelen etc etc. Er zullen dan door je lage weerstand vele symptomen zijn.
aids: als je cd4 level extreem laag is:rond de 200 cellen per kubieke millimeter bloed
ReagerenAnoniem23 januari 2025 om 14:02Een droge Kriebelhoest of verkoudheidsklachten hebben hélemaal niets te maken met een Conversie griep. Het is eigelijk een griep maar zonder verkoudheidsklachten.
Reageren