Zoeken Vraag het forum

Hoesten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sophie

Ik heb sinds een week last van een extreem droge kriebel hoest. Zelfs zo erg dat ik er ‘s nachts niet van kan slapen. Vannacht is daar ook een hele erge lage rugpijn bij gekomen, maar is het hoesten wel wat afgenomen. Zijn dit symptomen van HIV?

8 reacties
    Reageren
    Bramco

Dat zouden inderdaad symptomen zijn van HIV.

Droge kriebelhoest hoort daar zeker bij, maar de rugpijn komt waarschijnlijk van slecht te slapen. Je weerstand kan soms dingen vernauwen, daarom dat je kriebelhoest afgenomen is maar het kan weer erger worden.

Niet iedereen krijgt zomaar kriebelhoest, vooral jonge mensen niet. Laat je testen.

Prettige avond nog.

Reageren
    Sophie

Waarom zegt Tandor dan dit: “Hoesten heeft met HIV niets te maken.”

Ik vind het eerlijk gezegd nogal onduidelijk dat overal op het internet wat anders staat over hoesten in relatie tot HIV. En hoop dat iemand mij daarom wat meer duidelijkheid hierover kan verschaffen.

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met HIV niks te maken. Als je denkt een HIV infectie te hebben opgelopen, laat dan een test doen

Reageren
    John (moderator)

Omdat er dan bij het hoesten nog een aantal andere klachten moeten zijn

Reageren
    Kep

Luister naar Tandor. Droge hoest bij Hiv is een symptoom van een opportunistische ziekte (TBC), dan zouden er ook zeker wel andere symptomen aanwezig zijn. Ik weet niet wanneer en wat precies je risico geweest is, maar opportunistische symptomen komen pas na vele jaren geïnfecteerd te zijn.(+/-10 jaar)

Reageren
    Sophie

Dank jullie!

Zou iemand mij dan wel kunnen uitleggen waarom ik op vele sites, zoals http://www.symptomenhiv.nl, lees dat een kriebelhoest juist één van de eerste symptomen is?

Daarnaast voor jullie info, is het contact nu 9 weken geleden en heb ik naast de lage rugpijn verder geen klachten.

Reageren
    Kep

De reden is, dat omdat men alle mogelijke symptomen in 1 lijst zet om niets te missen, alleen veel sites weten/zetten dit niet in goede context wanneer en welke dan kunnen voorkomen.

Ars(conversie griep) extreme keelpijn in combinatie met koorts(hoge koorts) en vaak met typische huiduitslag.(andere klachten zoals bij griep kunnen ook voorkomen, maar de genoemde symptomen vrijwel altijd, verkoudheid symptomen zijn er niet)Gezien het een syndroom is, altijd meerdere klachten te gelijk. Kan ook zonder klachten zijn.

Latente periode: na ARS zal er een lange periode zijn zonder symptomen.(tussen de 8 en 10 jaar)

Opportunistische ziektes: periode waarbij immuun systeem extreem laag is en je dus vele klachten kunt/zult krijgen.(bv candida die niet te behandelen is, zeldzame typische huidkanker, longontsteking(kriebelhoest is dan vaak voorbode) door tbc, heel ziek voelen etc etc. Er zullen dan door je lage weerstand vele symptomen zijn.

aids: als je cd4 level extreem laag is:rond de 200 cellen per kubieke millimeter bloed

Reageren
    Anoniem

Een droge Kriebelhoest of verkoudheidsklachten hebben hélemaal niets te maken met een Conversie griep. Het is eigelijk een griep maar zonder verkoudheidsklachten.

Reageren
Reageer op: Hoesten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.