Zoeken Vraag het forum

Hiv test betrouwbaarheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Roderick

hallo ik een man heb een vraagje ik heb veilige seks gehad met een prostituée met condoom. Zo ver ik weet niks gescheurd of afgegleden. Ik heb wel lichte klachten na en week gekregen zoals koorts en keelpijn. Dus Nu mijn vraag is na hoeveel weken kan ik testen is 4 a 5 weken genoeg want ik ga 30 juli 2018 op vakantie. Dus als ik zeg maar na 4,5 week test is dat betrouwbaar genoeg de reden waarom ik dat wil weten is omdat ik op vakantie ga met me vaste partner me vrouw en die wilt zeker zonder condoom seks dus is het betrouwbaar na 4,5

16 reacties
    Reageren
    Roderick

want ik wil het doen op 30 dagen na contact is dat goed genoeg en betrouwbaar genoeg ???? Graag antwoorden tandor

Reageren
    John (moderator)

Je krijgt zo geen hiv hoor. Testen na 4 weken is zeker betrouwbaar

Reageren
    Roderick

maar is 30 a 31 dagen goed genoeg voor een betrouwbare test want is wel dat ik met mijn vrouw zonder condoom seks mee gaat hebben

Reageren
    Roderick

en dan als ik van vakantie terug zou komen zou ik opnieuw weer testen daarom hoe betrouwbaar percentage actuele percentage ?

Reageren
    John (moderator)

Bij 4 weken is dat zeker een betrouwbare test rond 97%, bij 6 weken rond 99%

Reageren
    Roderick

maar is er een geval bekend dat testen bij 4 weken of 4,5 weken dat het na 6 weken of 8 weken naar positief veranderde ?

Reageren
    John (moderator)

Zo’n geval is mij niet bekend

Reageren
    Roderick

oke bedankt voor de info dan nog ff wachten meteen testen dan

Reageren
    Roderick

1 laaste vraag dan aan jou tandor en gewoon eerlijke antwoord zou na 4,5 weken dus zeg maar 31 dagen testen goed genoeg zijn voor jou! Zou jij daarmee gerust zijn als je in mijn plek stond eeerlijk antwoord ?!

Reageren
    John (moderator)

Ik zou daar mee kunnen leven

Reageren
    Afsluiting

Een conservatieve vraag. Ik weet dat het een oude richtlijn is, maar zoek 100% zekerheid (in de praktijk 99,8% of zoiets). Ik heb een negatieve test bij de huisarts gedaan op 5 weken en 5 dagen en onlangs nog een test bij de huisarts op exact 12 weken en 1 dag, ook negatief. Mijn gerichte vraag is hoe de 12 weken of drie maanden worden berekend. Mijn test was op 85 dagen, maar in BelgiĂ« spreekt men van 3 maanden…

Reageren
    Afsluiting

… is 3maanden meer dan 90 dagen dan? Bedankt

Reageren
    Afsluiting

En ik kom uit Belgie

Reageren
    John (moderator)

Het zijn 12 weken.

Reageren
Reageer op: Hiv test betrouwbaarheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.