Zoeken Vraag het forum

Hiv test betrouwbaar

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Erik

Beste

Speelt het een rol als iemand verschillende onveilige sex heeft gehad geduurende 2 jaar als het combo test na 7 weken en ook na 10 weken na laatste risico negatief is?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee dat speelt geen rol

Reageren
    Erik

Dus het belangrijkste is de laatste risico?

En als iemand 2 jaar geleden is besmet geraakt gaat die nu ook positief moeten testen.

Alvast bedankt voor de snelle reactie

Reageren
    John (moderator)

Als je 2 jaar terug HIV zou hebben opgelopen dan had je positief getest. Voor het laatste risico geldt een periode van 6 weken

Reageren
    Erik

Ik heb geduurnde 2 jaar verschillende sex contacten gehad , onbescheremd.. laatste was 14/09 na 7 weken sneltest ITG antwerpen was negatief en 10 weken na labo yest ITG negatief is het dat sluitend ?

Reageren
    John (moderator)

Geen HIV dus

Reageren
    Erik

Nog gisteren een zelftest(autotest van apotheek) 12 weken na laatste risico ook negatief. Maar ik begon te twijfelen of die testen oude besmetting niet kunnen detecteren..

Reageren
    John (moderator)

Als je HIV zou hebben opgelopen was dat wel gedetecteerd.

Reageren
    Erik

OK hartelijk bedankt .. dus het maakt niet uit hoeveel contacten of hoe groot risico was in het verleden(1 of 2 jaar geleden)  is als mijn test 6 weken na laatste risico negatief is? En zal ik de test nog later moeten herhalen of is dat niet nodig en kan het afsluiten en vergeten want ik kan niks niet meer doen door stress ..

Reageren
    John (moderator)

Het maakt inderdaad niet uit en je hoeft ook niet meer te testen. afsluiten en verder gaan met je normale leven

Reageren
    Erik

Echt heel erg bedankt ♡ fijne avond nog xx

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan ook voor jou een fijne avond.

Reageren
Reageer op: Hiv test betrouwbaar
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.