- Erik23 juni 2018 om 12:59
Hallo heb even een vraag.
Ben 3 weken geleden gepijpt door een jongen die hiv blijkt te hebben en chlamydia en gonnerue in de anus dus niet in de keel.hij heeft mij alleen maar gepijpt soms ook diep. Heb geen bloed gezien en hij had ook geen wondjes in z’n mond. Nu heb ik me laten testen bij ggd en soa en hiv testen waren goed. maar om zeker te zijn dat ik nu niet ben besmet kan ik hiv pas na 4 weken voor het eerst testen. De Ggd zei me dat de kans minuscuul klein is maar nu blijft het toch malen in m’n hoofd en heb er een knoop in m’n maag van.
Kan ik het een beetje loslaten of is mijn bezorgdheid terecht?
Ps.
Volgende week is het 4 weken en kan ik via soapoli online laten testen.Groet erik
18 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 juni 2018 om 13:01De kans is erg klein…maar helaas niet onmogelijk…
ReagerenErik23 juni 2018 om 13:03- Ja zei de ggd ook al. Vd week wel 1 dag diaree maar nu normaal en geen koorts. Wel spanningen in heel m’n lichaam
John (moderator)
23 juni 2018 om 13:04Maar dat heeft allemaal niks met HIV te maken
ReagerenErik23 juni 2018 om 13:07Ja zal spanningen zijn. Vd week al met medewerker gesproken van info lijn en dat heeft me wel wat gerust gesteld. Volgende week maandag is het 4 weken geleden maar dan in de avond maakt het dan uit of ik me in de ochtend laat testen of beter week wachten?
ReagerenJohn (moderator)
23 juni 2018 om 13:21Dat maakt niet uit
ReagerenErik23 juni 2018 om 23:32Heb sinds vanavond pijn in mijn rechter oksel maar geen koorts of andere plekken die pijn doen of lymfeklieren die opgezet zijn. Ben doodsbang en weet niet hoe ik het even van me af kan zetten zodat ik wat ontspan. Moet ik me heel veel zorgen gaan maken nu? Heeft een test na 3 weken al zin? Hoop dat je me wat gerust kan stellen.
ReagerenJohn (moderator)
24 juni 2018 om 00:15Dat heeft toch niks met HIV te maken.
Reageren
testen kan pas vanaf 4 weken.Kep25 juni 2018 om 07:08Het is niet helemaal onmogelijk bij pijpen, maar de kans is minuscule klein.
1) men heeft de kans ingeschaald op 1:10000 en dit is bij hoog risico.(bloed in de mond ) en voor de pijper(het risico bij pijpen is het voor de gever het grootst) hierdoor zal het risico voor ontvanger nog lager zijn.
2) er zijn enkele gevallen maar bekend .waarbij de patiënt aangeeft dat pijpen het enige risico geweest is. Maar het vermoeden is dat er wel degelijk een veel hoger risico geweest is zoals anale seks.
3) als de gene die je pijpte hiv heeft, is het een grote kans dat hij medicijnen neemt en dus geen hiv kan overbrengen.
Ik denk dat als gepiept worden je enige risico geweest is je je geen zorgen hoeft te maken
ReagerenErik25 juni 2018 om 23:25bedankt Kep.
Ben al wat meer gerustgesteld. Die jongen slikte nog geen hiv medicijnen want die wist het pas nadat hij sex met mij had gehad had zich er net voor laten testen en uitslag kwam paar dagen na onze sex. Heb met hiv info lijn gesproken vandaag en precies alles verteld en die zei hetzelfde als jij en Tandor in bericht schreven. Alleen nog een zeurend gevoel in m’n oksel en straal beetje naar onder. Huisarts zei dat het de spier was dus probeer ik maar te geloven en dat het geen opgezette klier is. Voel wel wat hard aan maar geen bobbel te voelen of moet diep zitten.
ReagerenErik30 juni 2018 om 13:16Hoi Tandor of Kep. Wil me vandaag in Amsterdam na 26 dagen laten testen met een alvere combo test. Is de uitslag dan al redelijk betrouwbaar?
Groet Erik
ReagerenJohn (moderator)
30 juni 2018 om 14:35ik denk dat je dan toch al een betrouwbare test hebt… 2 dagen verschil zullen niet zo heel veel uitmaken
Reageren
Maar de regel is eigenlijk na 4 wekenErik30 juni 2018 om 15:43Test was negatief dus wel opgelucht nu. Kon de reis eigelijk besparen zei de consulente ivm laag risico maar bleef toch in m’n hoofd spoken met alle symptomen die ik dacht te hebben. Bedankt voor jullie antwoorden. Groet Erik
ReagerenJohn (moderator)
30 juni 2018 om 15:51Snel vergeten…………
ReagerenErik1 juli 2018 om 22:47Gaat gelukkig stuk beter en spanning gaaf langzaam uit m’n lijf. Nu heb ik alleen last van m’n tong was de hele week al en bloede soms een beetje maar had ook veel spanning en weinig gegeten. Tong ziet er nu al stuk beter uit maar als ik nu mijn tong aanspant zie ik 2 witte banen. Denk de spieren maar is dat normaal? Zie het alleen als ik tong aanspant.
Groet erik
Reageren