Zoeken Vraag het forum

Angst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ricardo

De laatste tijd heb ik snel een verkoudheid nu al de derde in 2 maanden tijd ik maak me nu enorm zorgen om hiv omdat ik 7 weken geleden een pijprisico heb gehad en ik na 4 weken getest had was en ik chlamydia bleek te hebben opgelopen ik ga morgen na 7 weken weer testen maar ben echt bang na 4 weken had ik geen hiv zou dit nu plots kunnen veranderen doordat ik medchien met die chlamydia tegelijkertijd hiv heb opgelopen ?

12 reacties
    Reageren
    Ricardo

Ook nog zeggen dat ik er wel al veel heb over gestresst

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft toch niks met HIV te maken…

Reageren
    Ricardo

Nee ? Is er niet meer kans om het te krijgen door die chalymidea ? Mvg Ricardo

Reageren
    John (moderator)
    Kep

Heb je geen ander seksueel contact gehad? Het is namelijk erg onwaarschijnlijk dat je chlamydia krijgt van pijpen.

Reageren
    Ricardo

Nee en jawel chlamydia krijg je zeer snel is heel besemetelijk

Reageren
    Kep

@Richard het is zeer besmettelijk, maar niet bij pijpen. En in de zeldzame gevallen dat het voorkomt, zal de infectie in enkele weken vanzelf klaren aangezien de genetale chlamydia bacterie niet goed zich kan hechten in de keel.(in de mond al helemaal niet)

Reageren
    Ricardo

Tandor klopt dit ?

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat klopt. Voor wat chlamydia in de keel betreft..

Reageren
    Ricardo

Dus als je iemand onveilig pijpt krijg je geen chlamydia ? Dus meer door anale sex?

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft niemand gezegd! Er is wel door @Kep gezegd dat de kans klein is. Van alle vormen van seks, vaginaal anaal of oraal kun je een soa krijgen. Alleen is de kans bij orale seks kleiner.

Reageren
    Kep

Zoals ik aangaf is het niet onmogelijk maar de kans is heel klein tbv chlamydia. Watvoor test heb je gehad? Swab in de keel, urine of via bloed? Indien de test via bloed is geweest betekend dit niet dat je perse chlamydia hebt, maar zegt alleen dat je ooit in aanraking bent geweest met chlamydia.

Reageren
Reageer op: Angst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.