Zoeken Vraag het forum

Angst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Koen

Is het mogelijk om een verminderde weerstand (oftewel 2x een griep krijgen in een 2 maanden) te krijgen na een lange periode van stress en angst?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ja dat zou zeker kunnen

Reageren
    Koen

Ik heb namelijk voor mijn relatie voor de zekerheid een SOA test gedaan, bloed en urine (via de HA) Deze test vond 12maanden na het laatste seksuele contact plaats. Op een of andere manier begin ik toch ineens te denken dat de test op HIV misschien wel niet goed zou zijn gegaan, en er een vals negatieve test uit kwam. Waardoor ik nu misschien wel een verminderde weerstand heb door HIV?

Wat denkt u? Kan ik HIV uitsluiten aangezien de test al aangaf: Negatief?

Reageren
    Koen

Correctie: De test vond nog later plaats. Het contact was in juli 2016 en de test vond in december 2017 plaats. Nooit enige klachten gehad.

Reageren
    John (moderator)

je kunt soa’s en HIV absoluut uitsluiten.

Reageren
    Koen

Dankuwel. Dat ga ik dan ook doen.

Heeft u nog enige tips mbt mijn situatie? Ik ben gisterochtend met keelpijn wakkergeworden, deze was vanochtend verdwenen echter merkte ik een uurtje geleden dat ik koorts had (38 graden gemeten). Zojuist even op de bank gelegen en rust genomen, opnieuw gemeten en nu 37.8 graden. Hoe kan ik deze griep de kop in drukken?

Reageren
    John (moderator)

Daar kun je eigenlijk niet zo veel aan doen. Doorgaans is dat een kwestie van uitzieken

Reageren
Reageer op: Angst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.