- Kim16 maart 2018 om 21:04
Ik ben 7 weken geleden onveilige seks gehad , ja i know heel heeel stom. Nu heb ik verder geen symptomen die lijken op hiv (geen koorts, niet nachtzweten , geen huiduitslag of kriebelhoest ) wel ben ik sinds een week verkouden. Ik heb last van vastzittende hoest en ben snotterig. Kan dit komen doordat ik eventueel hiv heb opgelopen of is het puur toeval omdat heel veel mensen ziek of verkouden zijn? Ik zit er behoorlijk mee in m’n maag. Is het verstandig om een hiv test te doen? En is dat betrouwbaar na 7 weken? Ohja het was vaginale seks en hij is niet in mij klaargekomen. Ik weet niet of dat de kans of een soa/ hiv verkleint? Is er iemand die mij kan helpen ? Wat zijn de symptomen ?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 21:47dat lijkt toch meer op een ordinaire verkoudheid en zeker niet op HIV klachten
ReagerenKim16 maart 2018 om 21:49Dat is fijn om te horen. Aan welke klachten moet ik wel denken bij HIV? En hoe groot is de kans dat ik het heb opgelopen?
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 21:59Doorgaans ontstaat er een conversiegriep. Tussen de 2de en de 8ste week. Dat is een griepgevoel met hele hoge koorts, maar zonder andere griep of verkoudheidsverschijnselen. hoe groot de kans is kan ik je zo ook niet zeggen. Je kunt een HIV test laten doen bij de GGD of de huisarts.
ReagerenKim16 maart 2018 om 22:02Dankjewel voor de informatie. Ik denk dat mijn kans dan heel klein is. Ik heb geen koorts maar wel snotterig en hele erge vastzittende hoest. Of adviseer je me wel een test te doen?
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 22:08Als je het naast je neer kunt leggen……zou ik geen test doen. Maar als je erover blijft dubben, dan is het beter om dar wel te doen, dan weet je het 100% zeker
Reageren