- Marco11 september 2017 om 19:07
Geachte Tandor, ik zie dat u veel vragen beantwoord op dit forum, super van u!
Ik heb een vraag, op 3 augustus ben ik gepijp door een man. Op 15 augustus kreeg ik een ongebruikelijk gevoel in mijn halsstreek (gebied onder het oor). Voor mijn gevoel zijn mijn klieren ontzettend opgezet, maar ik voel geen bobbel.
Op 27 augustus voelde ik ook iets ongebruikelijks onder mijn oksels. En sinds afgelopen vrijdag is er ook nog een pijnlijk gevoel in de linker lies aan toegevoegd.
Koorst of diarree heb ik gelukkig nooit gehad, evenals huiduitslag of ontzettende vermoeidheid. Indien ik alle reacties uit dit forum goed begrijp dan moet een koorts je niet ontgaan, en loopt deze wel op richting de 39 graden. Dat heb ik niet gehad, daar ben ik echt zeker van.
Hoe groot is de kans op een HIV infectie indien ik enkel het gevoel heb dat al mijn klieren opgezet zijn?
Krijg je altijd als eerst koorts, en wordt deze gevolgd door diarree. En komt daarna pas de fase van opgezette klieren?
Maak ik mij terrecht zorgen, of kunt u mijn zorgen deels wegnemen?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Groeten Marco
13 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 september 2017 om 19:34Voor mijn gevoel zijn mijn klieren ontzettend opgezet, maar ik voel geen bobbel. Â Dan zijn ze ook niet opgezet.
Het risico bij orale seks, is echt uiterst klein. En dan is het bij de gevende (pijpende) partij dan ook nog het grootst. Als er geen sprake was van bloedcontact en jij geen bloedend wondje aan je penis had, zal de GGD waarschijnlijk niet eens een test doen vanwege het lage risico.
ReagerenMarco11 september 2017 om 21:00Er zat wel een kleine hoeveelheid bloed op mijn penis, dat is het hem nu juist. Geldt hierbij ook dat de pijper een groter risico loopt dan de persoon die gepijpt wordt?
Mijn vraag is of ik eerst koorts krijg, en daarna opgezette klieren. Nogmaals, het is een ongebruikelijk gevoel in mijn hals, onder de oksels, en nu ook in mijn lies.
Indien koorts het is eerste is wat je krijgt, dan ben ik er vrijwel zeker van dat ik niets heb.
Gr. Marco
ReagerenJohn (moderator)
11 september 2017 om 21:16Met bloedcontact is het risico iets hoger. Â Laat dan toch een HIV test doen.
ReagerenMarco11 september 2017 om 22:05Ik las dat jij geen “voorspellingen” doet, maar gezien het feit dat ik geen koorts heb gehad…..
Is dat voor mij toch wel een beetje licht aan de horizon?
ReagerenJohn (moderator)
11 september 2017 om 22:13In principe zou je dat kunnen zeggen, maar helaas komt het ook  wel eens voor dat mensen geen klachten/symptomen hebben
ReagerenMarco11 september 2017 om 22:59Hoi Tandor,
Dat zou betekenen dat ik dan gevoelsmatig ook geen last zou hebben van mijn nek, oksels en liezen? Of is het wel mogelijk dat je alleen dat symptoom krijgt zonder koorts?
Ik lees de gehele avond al over HIV, en kom toch steeds weer het woord “koorts” als eerste graadmeter tegen.
Gr. Marco
ReagerenMarco11 september 2017 om 22:59Met nek bedoel ik overigens hals, sorry.
ReagerenJohn (moderator)
11 september 2017 om 23:09Maar dat ook allemaal geen HIV klachten. Het meest voorkomende is de conversiegriep. Die duurt ongeveer een week. Maar die gaat altijd gepaard met hoge koorts.
ReagerenMarco12 september 2017 om 06:36Goedemorgen Tandor,
bent u van mening dat ik mij onterecht zorgen maak. Ik voel echt al weken iets in mijn halsstreek. Het moeten mijn klieren wel zijn, alleen visueel zijn ze niet zichtbaar. Indien mijn klieren opgezet zijn, moet je ze dan echt kunnen ZIEN en kunnen VOELEN?
Gr. Marco
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2017 om 10:14Als klieren zijn opgezet, moet je ze in ieder geval duidelijk als knikkers kunnen voelen. Â Ik denk dat het toch vooral de angst is doe jou dit laat voelen… en natuurlijk het voortdurende voelen aan die dingen
ReagerenMarco12 september 2017 om 11:22Dat klopt inderdaad, ik voel er constant aan. Ik denk wel ieder half uur. Probeer er ook van af te blijven, maar dat valt natuurlijk niet mee. Bedankt voor uw tijd.
Gr. Marco
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2017 om 12:13Toch is het belangrijk om er vanaf te blijven. Je veroorzaakt zo zelf problemen. Die klieren raken geïrriteerd en gaan dadelijk opzetten door het voelen. Dan raak je helemaal onnodig in paniek….
ReagerenMarco12 september 2017 om 12:17Hoi Tandor,
Heb mezelf voorgenomen er niet meer aan te komen. Nogmaals ontzettend bedankt voor uw hulp!
Gr. Marco
Reageren