- anoniem28 januari 2017 om 19:16
ik ben twee maanden geleden gepijpt en gerimd door een man (zelf ook man). Tijdens het pijpen trok hij zichzelf, maar is niet klaar gekomen.
bij het rimmen heeft hij ook een of meerdere vingers in mijn kont gestoken. Daar kan dus voorvocht op gezeten hebben.
heb ik nu kans op hiv gelopen en zo ja is deze kans groot of klein.
Voor mij was dit de eerste keer met een man, de andere man is homoseksueel en zit dus in risicogroep.
ik heb nu erg veel stress en denk dat ik symptomen vertoon.
vermoeid, afgevallen, huiduitslag op mijn hand (lijkt op exzeem) en wat net onder mijn nek op mijn borst, keelpijn, temperatuur volgens mij niet hoger 37,5 de laatste week.
ik heb gisteren een test gedaan via de huisarts. Bloedafname in het ziekenhuis en de test dus ook.
volgende week krijg ik de uitslag. Is deze uitslag betrouwbaar (test na 8 weken en 3 dagen). Gebruiken ze in alle ziekenhuizen de 4e gen combo test?
veel vragen dus en veel onzekerheid.
24 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 januari 2017 om 20:19Het risico dat je hebt gelopen is op zich erg klein. En de test bij 8 weken is zeker uiterst betrouwbaar.
Reagerenanoniem28 januari 2017 om 20:39Hoi tandor,
Dank je voor snelle reactie.
Dus voorvocht via vingers in de anus is een kleine kans?
Ik weet dus niet of dit ook daadwerkelijk is gebeurd. Ik ben bij de ggd getest na twee weken. Alles was negatief (dus ook hiv). Na 3 maanden doen die een nacontrole voor hiv, hep b en syfilis. Toch maak ik me zorgen om hiv. Daarom heb ik nu dus al eerder een tweede hiv test laten doen. Hep b en syfilis zijn gelijk meegenomen.
Waarom ik me zorgen maak is het feit dat ik een balanitis heb opgelopen een week na contact. Alle andere testen waren negatief, dus alleen hiv en eventueel syfilis kunnen misschien een oorzaak zijn.
Ik heb wel in de eerste paar dagen mijn penis veel gewassen en daarna al twee maanden veel stress. Kan dat ook nog een oorzaak van de balanitis zijn?
Verder vra ik me ook af hoe betrouwbaar was de 2 weken hiv test bij de ggd?
Balanitis lijkt nu onder controle na ruim 3 weken gebuik van miconazolnitraat zalf.
Ik denk zelf ook dat stress een factor kan zijn in alle symptomen die ik merk.
Alvast bedankt voor je antwoorden.
ReagerenJohn (moderator)
28 januari 2017 om 21:29Ook dat is maar een kleine kans.
En balanitis kan veel oorzaken hebben, maar op zichzelf geen teken van een soa maar een schimmelinfectie en soms een bacteriële infectie.
Reagerenanoniem28 januari 2017 om 21:41anoniem1 februari 2017 om 09:43hoi Tandor,
ik heb vanochtend uitslag van de hiv test gekregen van de dokter assistent. Geen afwijkingen dus een goede uitslag. De andere uitslagen volgen nog, die krijg ik via de arts. De assistent kon niet vertellen wat voor een test gebruikt is.
mijn vraag is gebruiken ze in nederland alleen nog maar de 4e generatie combo test. Test is bij ziekenhuis CWZ nijmegen gedaan.
ReagerenJohn (moderator)
1 februari 2017 om 10:03In Nederland worden uitsluitend de laatste nieuwe tests gebruikt.
Reagerenanoniem1 februari 2017 om 10:16John (moderator)
1 februari 2017 om 10:27Hoe lang na het contact was deze test?
Reagerenanoniem1 februari 2017 om 10:358 weken en 3 dagen
ReagerenJohn (moderator)
1 februari 2017 om 10:50Gezien het lage risico mag je die test op 99,9% zetten
ReagerenAnoniem2 februari 2017 om 17:03Tandor,
Nog een aanvullende vraag. De uitslag van syfilis heb ik nog niet binnen.
Wel heb ik nog steeds last van balanitis. Is erger geworden nadat ik twee dagen gestopt ben met miconazolnitraat zalf.
Kan de balanitis van syfilis komen.
Verder merk ik ook dat mijn handen (niet de handpalmen) er anders uitzien. Lijkt echt ouder, rimpels en wat verkleuring. Ook beetje eczeem.
Kan dit van syfilis komen?
En als ik de test uitslag krijg, hoe betrouwbaar is een uitslag als er niks gevonden wordt na 8 weken.
Heb geen ulcus op mijn penis gezien. Alleen die balanitis dus. Die maar niet overgaat.
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2017 om 17:26Dat heeft met syfilis niets te maken
ReagerenAnoniem2 februari 2017 om 17:40Hoi Tandor,
Ik heb op ergens gelezen dat syfilis zich ook kan manifesteren als een balanitis.
Je sprak eerder dat een bacterie of een schimmel de oorzaak kan zijn. Wat voor een bacterie moet je dan aan denken? En als een schimmel de oorzaak is. Is het dan normaal dat na 3.5 week miconazolnitraat zalf gebruik het nog niet over is.
Ik vind het gewoon verdacht dat een week na het onveilige contact is begonnen.
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2017 om 17:51Het eerste teken van een syfilis infectie is altijd een zweer. Dat kunnen verschillende bacteriën zijn die dus in de mond van iemand kunnen voor komen. Datzelfde geldt voor een schimmelinfectie. En ja een schimmelinfectie kan inderdaad hardnekkig zijn. Als de crème niet werkt zal ze anders behandeld moeten worden.
Reageren