Zoeken Vraag het forum

HIV test 11 weken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik vroeg me af of een hiv test die op 11 weken negatief was later nog positief kan worden? 6 maanden geleden heb ik onveilige seks gehad met een Afrikaanse man, waarbij ik ook een herpes heb opgelopen. Een aantal weken later werd ik ziek en ben ik in het ziekenhuis op hiv getest, 11 weken na het contact. Deze test was negatief. Er is toen wel een recente Pfeiffer infectie aangetoond. Deze hiv test was volgens de arts afdoende en ik hoefde niet terug te komen. Toch blijf ik nog steeds ziek (opgezette klieren en aanhoudende diaree) en heb ik regelmatig terugkerende herpes aanvallen. Daarom maak ik me nu erg zorgen. Moet ik me nog eens laten testen of was de test op 11 weken betrouwbaar? Kan een co-infectie met herpes en Pfeiffer (waarbij in antivirale middelen geslikt heb) mijn window period verlengd hebben?

29 reacties
    Reageren
    John (moderator)

HIV is door de test op 11 weken uitgesloten. Ik ken geen geval waarbij een hiv test, met de huidige testen, na 8 weken nog veranderde. Maar de klachten die je hebt kunnen wel door Pfeiffer worden veroorzaakt.  Is er geen andere soa getest dan alleen maar HIV?

Reageren
    Anoniem

Heel erg bedankt voor uw reactie! Dit stelt me wel meer gerust. Ik ben bang alsnog bij die 0,01% te horen die een uitzondering is.. Ja alle soa’s zijn verder getest en op de herpes na negatief

Reageren
    John (moderator)

Die uitzonderingen zijn doorgaans mensen met een auto immuunziekte. Dat zou je van jezelf wel hebben geweten

Reageren
    Anoniem

Beste tandor,

omdat ik aanhoudende symptomen had en daarnaast ook nog een longontsteking en zweren in mijn mond en genitaal kreeg, heb ik me opnieuw laten testen. Dit was 5,5 maand na het contact. De test was gelukkig negatief. Is na 5,5 maand de zekerheid wel echt 100%, ook al zou ik een onderliggend immuunprobleem hebben? Ik vind het lastig om het voor 100% aan te nemen door alle symptomen die ik blijf houden.. (Opgezette klieren, diaree, longontsteking, zweren)

Alvast bedankt!

Reageren
    John (moderator)

HIV is daarmee uitgesloten. Heb je ook ander soa’s laten testen?

Reageren
    Anoniem

Hoi Tandor,

Ik heb een HIV test gedaan die het type

HIV 1 N niet kan traceren.

Wat is dit voor type?

Reageren
    John (moderator)

HIV type 1 is het algemeen voorkomend HIV virus.

Reageren
    Anoniem

Maar wat is het type N dan?

Reageren
    John (moderator)

Dat is een subgroep van het type 1 virus.

Waar heb je die test laten doen?

Reageren
    Anoniem

Het is de insti test bij AHF checkpoint in Amsterdam

Reageren
    John (moderator)

En daar was bekend dat het om een Afrikaanse man ging neem ik aan?

Reageren
    Anoniem 2

Sorry,

Ik ben een ander persoon. Ik stelde mijn eerste vraag?

Reageren
    Anoniem

Ik lees op internet dat dit type alleen ik kleine getallen voorkomt in Kameroen?

Reageren
    Anoniem 2

Opmerking was van anoniem 2

Reageren
Reageer op: HIV test 11 weken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.