- Anoniem27 mei 2026 om 15:20
6 maanden geleden heb ik (man) seks gehad met een vrouw die herpes heeft zonder klachten. Tevens slikte ze virusremmers. Sindsdien ben ik extreem obsessief bezig met het kijken naar eventuele klachten bij mezelf. Ik heb af en toe rode plekjes op de eikel na seks en ik heb ook een branderig gevoel tijdens plassen. Nu heb ik ook rode bultjes aan de rand van mijn eikel. Deze doen geen pijn. Ik heb nooit blaasjes gehad. Is dit herpes?
5 reactiesReageren
Peter (huisarts)
27 mei 2026 om 20:40En dat ene kontakt is dan ook de enige mogelijkheid ooit geweest om met een herpes virus besmet te zijn geraakt??
De “incubatietijd” van het herpes virus ligt tussen de 2 en 12 dagen, dus een acute infectie is het zeker niet. En als je bang bent eerder symptoomloos besmet te zijn geweest: laat je testen!Rode plekjes en wat rode bultjes kunnen ook “gewoon” door een schimmelinfectie veroorzaakt worden..
ReagerenEh27 mei 2026 om 22:40Een primaire besmetting zijn echt blaasjes op de plek van infectie. Ze prikken en duren lang alvorens ze weg zijn. Obsessief met je piemel bezig zijn is nooit een goed idee. Blijf er gewoon vanaf. Zit niet met blote handen aan je eikel. Gewoon 2 x per dag met warm water wassen en goed drogen. Ik denk dat het wel los zal lopen. Virusremmers zonder klachten is wat raar. Je gestress kan je ook voor de gek houden. Als je herpes had gehad dat weet je het wel. Als je twijfelt, dan heb je het niet
ReagerenAnoniem28 mei 2026 om 21:04Ja, dat contact is de enige mogelijkheid geweest. Is de kans op besmetting dan groot?
ReagerenAnoniem28 mei 2026 om 21:16De bultjes zijn overigens alleen zichtbaar wanneer penis stijf is
ReagerenAnoniem29 mei 2026 om 06:27Je blijft er maar mee bezig, zoals je zelf zelf: obsessief.
Reageren