Zoeken Vraag het forum

ik ben in de war

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • 1234

Hallo.
    Een tijdje geleden liep mijn vriendin genitale herpes op. Ik zit er nog altijd mee in de knoop, want zelf heb ik nog nooit symptomen gehad. Ik heb dit ook nooit voorgehad met vorige partners.

Aangezien ik de eerste bed partner was van mijn vriendin, ben ik een beetje in de war hoe dit kon gebeuren. Ze zweert er ook bij dat ik de enige ben die seksueel contact heeft gehad met haar.

Ik steun haar altijd, maar toch zit ik nu wel met die angst dat het niet van mij komt. Heeft iemand wat uitleg voor mij?
    Alvast bedankt

5 reacties
    Reageren
    Anoniem112

Kan zijn dat ze een koortslip heeft gehad ooit?

Reageren
    Anoniem

Het hebben of krijgen van genitale herpes heeft niets te maken met het hebben van seks met iemand. Je kan herpes heel eenvoudig overbrengen b.v. van je mond naar je penis of vagina door wrijven (vingers), een washandje of een handdoek. Het kan daarbij zijn dat iemand een koortslip had, maar soms merk je dat onvoldoende, en toch kan je het overdragen.
    Bij herpes is het achterhalen van de bron bijna niet mogelijk.

Reageren
    1234

bedankt voor deze nuttige info, mijn dokter vertelde eerst dat dit enkel door seksueel contact overgedragen kon worden. maar met deze uitleg snap ik het nu wat meer en ben ik gerust gesteld. heel erg bedankt 🙂

Reageren
    Mana

Het kan zo zijn dan iemand al heel lang besmet is, maar door hormonale veranderingen toch ineens een uitbraak krijgen. Alles kan al lijkt zelfbesmetting door een koortslip mij onwaarschijnlijk. Ze kan het ook van jou hebben. Je hoeft heen symptomen te hebben om virus uitvreet scheiden. Om ze heeft misschien een ander persoon te pakken gehad.

Reageren
    Anoniem

Ik zou niet teveel waarde hechten aan hetgeen Mana schrijft. Zeker niet “Om ze heeft misschien een ander persoon te pakken gehad.”

Reageren
Reageer op: ik ben in de war
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.