- Anoniem6 juli 2025 om 20:12
Eind april heb ik herpes genitalis opgelopen via mijn vaste date. Hij had een koortslip, maar dacht dat het gewoon geirriteerd was. Eerste dagen alleen maar kunnen janken, zit je dan 37 jaar en je voelde echt even alsof je sexleven voorbij is. Na de eerste schrik veel gelezen (oa op dit forum) en iets van rust gevonden aangezien het bij veel mensen bij een uitbraak blijft.
Echter zijn we nu 2 maanden verder en heb ik t idee dat t nu voor de 4e keer aan het opspelen is. Ik begin beetje in paniek te raken merk ik. Na elke menstruatie krijg ik een bultje en sinds gister zelfs al de 2e keer deze maand branderig daar beneden. Hoewel de klachten kwa pijn meevallen (ook de eerste keer), heeft het wel veel inpackt.
Ik ben 1.5 week geleden begonnen met lysine slikken toen t weer na mn menstruatie kwam opzetten en vitamine B12. Ik heb een redelijk stressvrij leven, maar dit levert wel stress op.
Huisarts geeft aan dat je pas een onderhoudskuur kan krijgen als je 6x of vaker een uitbraak hebt en dat t ook niet perse helpt.Zijn hier mensen die nog tips hebbben? Een wondermiddel wat ik nog niet heb kunnen ontdekken?
Misschien nog positieve verhalen dat de uitbraken echt nog een keer gaan afnemen?5 reactiesReagerenRick6 juli 2025 om 21:54Uitbraken nemen in heftigheid en aantal af. Statistisch gezien is de kans dat je hsv1 hebt groter. Als het inderdaad van die koortslip is. In dat geval is de kans op herhalingen veel kleiner dan bij hsv2. Wat vervelend is is de mentale klap en in sommige gevallen de zenuwpijnen. Wat je nu ervaart is volgens mij nog steeds een soort primaire besmetting . Die kan erg lang during door zelfbesmetting. Sterkte anoniem ik benijd je niet. Er is een herpes lotgenoten website. Die heeft ook weer ingangen naar Facebook groepen zoals bubbels. Daar zijn ook een hoop dames met tips. Zoals plassen in bad of onder de douche etc
ReagerenRick6 juli 2025 om 21:58Qua positiviteit is het een feit dat je je leven weer terug krijgt. Herpes is echter mentaal niet niks. Ik heb er de eerste paar jaar elke dag aan gedacht of elk uur. Ook had ik zenuwpijnen. Nu ben ik bijna 10 jaar verder. Na 5 jaar had ik het mentaal weer onder controle. Meditatie en bekkenbodem oefeningen hebben mij erg geholpen.
ReagerenAnoniem7 juli 2025 om 16:38Rick dankjewel voor je reactie.
Reageren
Kan mij bijna niet voorstellen dat het nog een primaire besmetting is. Het was namelijk wel echt alle keren minimaal een week weg. Enige voordeel is dat ik er, los van ongemak, geen pijn aan heb. Ook de eerste keer was het alleen branderig en maar één blaasje. Toen had ik hoop dat als ik er de eerste keer zo goed doorheen zou komen (na alle horrorverhalen gelezen te hebben) het mssn wel bij een keer zou blijven…. Helaas ben ik daar snel van genezen.Rick7 juli 2025 om 22:33Bij mij duurde het ook steeds lang. Je lichaam heeft tijd nodig om het virus te herkennen. Ik denk dus dat het na een half jaartje beter wordt. Dat was bij mij zo. Dan krijg je mogelijk alleen nu uitbraken vanuit jezelf. Hou hoop
ReagerenA16 oktober 2025 om 01:59Hey, de eerste maanden zijn heftig. Ik had in het eerste jaar ook veel uitbraken en extreem pijnlijk, waardoor seks niet mogelijk was. Heb het sinds 2017, toen 19 jaar oud. Ik heb er nu amper last van en voel het bijna niet als ik een uitbraak heb. Heb er hooguit twee per jaar. Het wordt echt beter, geloof me. Het eerste jaar is er doorheen komen, het tweede jaar accepteren. Als je vragen hebt, mag je me altijd een bericht sturen. Sterkte!
Reageren