- Gina31 juli 2025 om 20:36
Hallo, ik heb al een lange periode het idee dat ik weer herpes heb. Kan steeds niet zeker iets zien of ik zie een spatader bij me schaamlip. Het is gevoelig en branderig soms ben bij de huisarts geweest en kon niets vinden en gaf aan vaseline smeren. Tot nu zag ik net 2 hele kleine bultjes weer. Ik heb ook last van verkoudheid en ook 2 x een koortslip weer gehad… ik vraag me af of dit dan nu ook weer down under op speelt… de 1e x heb ik in het ziekenhuis gelegen zo heftig
3 reactiesReagerenAnoniem31 juli 2025 om 21:05Als je herpes hebt, dan zie en merk je daar normaal niets van. Het virus houdt zich als het ware schuil in de zenuwen zonder dat je het merkt.
Er kunnen triggers zijn (stress, zonlicht) waardoor het virus actief wordt. Dat merk je dan door blaasjes. Je krijgt dan een herpes-aanval. Het virus is lokaal, dus een koortlip krijg je door virus dat in je gezicht zit, en herpes op je geslachtsdelen door virus dat daar zit.
Herpes zijn blaasjes, geen bultjes. Als ze er zijn, dan moet je wel oppassen, want de blaasjes zijn besmettelijk, zeker wanneer ze open gaan.
Een herpes aanval duurt meestal niet heel lang, na een week of 2 a 3 is het meestal wel voorbij.
Verkoudheid heeft er niets mee te maken. Een spatader ook niet. De huisarts heeft er al naar gekeken, en zag niks. Mogelijk is het schraal? Vandaar de vaseline.
ReagerenGina31 juli 2025 om 21:16Ja, ik ben er wel bekend mee. Ja ik was 3 maanden niet ongesteld geweest door me bevalling is me cyclus nog in de war. En hij gaf aan dat het door de hormonen kwam en droge slijmvliezen. Kleine blaasjes of bultjes heel mini Ja ik weet het niet het voelt niet fijn dat is het. Ik kijk het nog even aan en anders toch weer terug
ReagerenAnoniem31 juli 2025 om 22:59Hoe ziet het er precies uit?
Reageren