Zoeken Vraag het forum

Herpes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hier even mijn verhaal in het kort: ik heb 10 jaar geleden onveilig seks gehad. Dit was mijn eerste keer en het ging vrij wild. Zo’n twee dagen later begon mijn vagina pijn te doen: plassen deed pijn, er kwamen gekke rode vurige bulten op mijn vagina en ik kreeg griepverschijnselen. Ik ben toen na 5 dagen meteen naar de huisarts gegaan omdat het me niet lekker zat. Die heeft gekeken naar mijn vagina en SOA tests afgenomen: negatief. 2 weken later ben ik ook nog naar de GGD gegaan: ook negatief. Ik heb het toen losgelaten… nu zie ik echter op een foto dat diegene waar ik toen seks mee had, een koortslip heeft en begon bij mij toch opeens de angst te ontstaan dat het herpes is geweest… kan dit?

Alles op een rij:
    – een huisarts heeft het toen down under bekeken en niks over herpes gezegd.
    – soa testen waren negatief, maar volgens mij wordt herpes niet getest.
    – het is inmiddels 10 jaar later en ik heb er, voor zover ik weet, nooit iets van gemerkt of blaasjes gezien.

Hoe groot is de kans dat dit herpes is geweest destijds? Had ik er dan niet allang iets van moeten merken inmiddels? Ben even heel bezorgd, dus vandaar mijn lap tekst 🙂

49 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat het herpes is geweest. Waarschijnlijk was het een forse irritatie

Reageren
    Anoniem

De huisarts zou het dan herkend hebben? Ook al na 3 dagen na de seks? Het is zo lang geleden dat ik het nauwelijks nog weet hoeveel dagen het precies was.

Als het herpes was geweest, zou ik dan inmiddels nog een keer een uitbraak gehad moeten hebben? En zou die tweede of derde uitbraak dan ook weer pijnlijk zijn? Of merk je daar niets van?

Reageren
    Anoniem

Nog als toevoeging: ik heb inmiddels al 5 jaar een vaste partner en die heeft niks. Geen koortslip en voor zover ik weet ook niks op het geslachtsdeel. Als ik herpes had gehad, dan had mijn partner inmiddels ook besmet moeten zijn denk ik?

Reageren
    John (moderator)

Ik ga er vanuit dat de huisarts dat herkend zou hebben. als de besmetting door een koortslip is veroorzaakt, gaat het om een minder agressief virustype. Dan hoeven er niet per se vervolg uitbraken te komen.

Reageren
    Anoniem

Maar je denkt dus dat het geen herpes is geweest? En wat vind je van het berichtje hierboven van mij over mijn partner? Bevestigt dat je vermoeden dat het geen herpes is?

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef: ik ga er vanuit dat de huisarts dat herkent zou hebben… dus denk ik dat het geen herpes was. Dat je huidige partner geen klachten heeft (gehad) is dan weer iets anders.

Reageren
    Anoniem

Dat is dan toch juist een goed teken?

Reageren
    John (moderator)

Dat je partner geen klachten heeft gehad is geen bewijs dat het geen herpes was.. zo simpel is het nou ook weer niet.
    Waarom ik denk dat het geen herpes was, is dus dat ik er vanuit ga dat je huisdarts dit herkend zou hebben en jij daarna geen klachten meer hebt gehad.

Reageren
    Anoniem

oke! Laatste vraag: als het herpes was geweest, zou ik dan in die 10 jaar tijd een tweede uitbraak gehad moeten hebben? Heb namelijk nooit meer iets gehad.

Reageren
    Anoniem

Op foto’s zie ik overigens ook dat het vaak gaat om groepjes kleine doorzichtige blaartjes. Bij mij waren het van elkaar losstaande (zeg een stuk of 10) rode vurige puistachtige bulten. Klinkt dit als herpes?

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft niet per se. Maar dat had ik al geschreven. Als het door een koortslip is veroorzaakt zou het kunnen dat je geen uitbraken meer krijgt, omdat dat een minder agressief virustype is

Reageren
    John (moderator)

“Op foto’s zie ik overigens ook dat het vaak gaat om groepjes kleine doorzichtige blaartjes. Bij mij waren het van elkaar losstaande (zeg een stuk of 10) rode vurige puistachtige bulten. Klinkt dit als herpes?” Ik kan daar niets over zeggen ik heb het niet gezien. En nogmaals: Ik ga er vanuit dat de huisarts dat wel herkend zou hebben

Reageren
    Anoniem

Wat kan ik dan nu het beste doen? Wil het wel zeker weten eigenlijk want wil mijn partner niet besmetten.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt niets doen… Herpes is niet te testen als er geen blaasjes zijn.

Reageren
Reageer op: Herpes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.