- Anoniem28 september 2022 om 19:04
Hier even mijn verhaal in het kort: ik heb 10 jaar geleden onveilig seks gehad. Dit was mijn eerste keer en het ging vrij wild. Zo’n twee dagen later begon mijn vagina pijn te doen: plassen deed pijn, er kwamen gekke rode vurige bulten op mijn vagina en ik kreeg griepverschijnselen. Ik ben toen na 5 dagen meteen naar de huisarts gegaan omdat het me niet lekker zat. Die heeft gekeken naar mijn vagina en SOA tests afgenomen: negatief. 2 weken later ben ik ook nog naar de GGD gegaan: ook negatief. Ik heb het toen losgelaten… nu zie ik echter op een foto dat diegene waar ik toen seks mee had, een koortslip heeft en begon bij mij toch opeens de angst te ontstaan dat het herpes is geweest… kan dit?
Alles op een rij:
– een huisarts heeft het toen down under bekeken en niks over herpes gezegd.
– soa testen waren negatief, maar volgens mij wordt herpes niet getest.
– het is inmiddels 10 jaar later en ik heb er, voor zover ik weet, nooit iets van gemerkt of blaasjes gezien.Hoe groot is de kans dat dit herpes is geweest destijds? Had ik er dan niet allang iets van moeten merken inmiddels? Ben even heel bezorgd, dus vandaar mijn lap tekst 🙂
49 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 september 2022 om 19:08Ik denk niet dat het herpes is geweest. Waarschijnlijk was het een forse irritatie
ReagerenAnoniem28 september 2022 om 19:18De huisarts zou het dan herkend hebben? Ook al na 3 dagen na de seks? Het is zo lang geleden dat ik het nauwelijks nog weet hoeveel dagen het precies was.
Als het herpes was geweest, zou ik dan inmiddels nog een keer een uitbraak gehad moeten hebben? En zou die tweede of derde uitbraak dan ook weer pijnlijk zijn? Of merk je daar niets van?
ReagerenAnoniem28 september 2022 om 19:19Nog als toevoeging: ik heb inmiddels al 5 jaar een vaste partner en die heeft niks. Geen koortslip en voor zover ik weet ook niks op het geslachtsdeel. Als ik herpes had gehad, dan had mijn partner inmiddels ook besmet moeten zijn denk ik?
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2022 om 19:28Ik ga er vanuit dat de huisarts dat herkend zou hebben. als de besmetting door een koortslip is veroorzaakt, gaat het om een minder agressief virustype. Dan hoeven er niet per se vervolg uitbraken te komen.
ReagerenAnoniem28 september 2022 om 19:31Maar je denkt dus dat het geen herpes is geweest? En wat vind je van het berichtje hierboven van mij over mijn partner? Bevestigt dat je vermoeden dat het geen herpes is?
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2022 om 19:54Zoals ik al schreef: ik ga er vanuit dat de huisarts dat herkent zou hebben… dus denk ik dat het geen herpes was. Dat je huidige partner geen klachten heeft (gehad) is dan weer iets anders.
ReagerenAnoniem28 september 2022 om 19:56Dat is dan toch juist een goed teken?
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2022 om 19:59Dat je partner geen klachten heeft gehad is geen bewijs dat het geen herpes was.. zo simpel is het nou ook weer niet.
Reageren
Waarom ik denk dat het geen herpes was, is dus dat ik er vanuit ga dat je huisdarts dit herkend zou hebben en jij daarna geen klachten meer hebt gehad.Anoniem28 september 2022 om 20:00oke! Laatste vraag: als het herpes was geweest, zou ik dan in die 10 jaar tijd een tweede uitbraak gehad moeten hebben? Heb namelijk nooit meer iets gehad.
ReagerenAnoniem28 september 2022 om 20:03Op foto’s zie ik overigens ook dat het vaak gaat om groepjes kleine doorzichtige blaartjes. Bij mij waren het van elkaar losstaande (zeg een stuk of 10) rode vurige puistachtige bulten. Klinkt dit als herpes?
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2022 om 20:12Dat hoeft niet per se. Maar dat had ik al geschreven. Als het door een koortslip is veroorzaakt zou het kunnen dat je geen uitbraken meer krijgt, omdat dat een minder agressief virustype is
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2022 om 20:13“Op foto’s zie ik overigens ook dat het vaak gaat om groepjes kleine doorzichtige blaartjes. Bij mij waren het van elkaar losstaande (zeg een stuk of 10) rode vurige puistachtige bulten. Klinkt dit als herpes?” Ik kan daar niets over zeggen ik heb het niet gezien. En nogmaals: Ik ga er vanuit dat de huisarts dat wel herkend zou hebben
ReagerenAnoniem28 september 2022 om 20:48Wat kan ik dan nu het beste doen? Wil het wel zeker weten eigenlijk want wil mijn partner niet besmetten.
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2022 om 20:51Je kunt niets doen… Herpes is niet te testen als er geen blaasjes zijn.
Reageren