- Anoniem10 augustus 2021 om 14:31
Hoi, ik heb laatst voor het eerst een uitbraak gehad (bij de vagina). Ik heb het door de dokter laten nakijken en die heeft bevestig dat het dan nu eindelijk voorbij is. Wel blijf ik klachten houden als jeuk en het lijkt alsof ik toch nog kleine plekjes opnieuw krijg (het kan tussen m’n oren zitten) het lijken niet echt blaasjes misschien eerder wondjes (misschien omdat ik in mijn slaap eraan krab) zeker weten doe ik het niet en ben nu enorm panisch voor of ik het nu weer krijg gezien ik wel weer seksueel actief wil worden met mijn vriend. Maar is het mogenlijk dat als je net een uitbraak hebt gehad je gelijk een nieuwe kan krijgen? Ik ervaar verder geen pijn alleen jeuk wat ook kan komen door het gebruik van de zinkzalf wat de huid uitdroogt en dat het wondjes zijn door het krabben.
Iemand hier advies voor of ook ervaring mee?9 reactiesReagerenCarlo11 augustus 2021 om 14:54Goedemiddag, is dat herpes? Ik had vitamine c geslikt en de dag erna kreeg ik het.
ReagerenJohn (moderator)
11 augustus 2021 om 15:46Ik zou het zo helaas ook niet kunnen zeggen. ga ermee naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenCarlo11 augustus 2021 om 16:25Jammer, wat voor mogelijkheden zijn er nog? Heel raar ik had in een keer. De dag ervoor niks aan de hand.
ReagerenJohn (moderator)
11 augustus 2021 om 16:36Ik zou het zo helaas ook niet kunnen zeggen
ReagerenCarlo11 augustus 2021 om 16:45Het zijn dus niet typische herpes uitbrakken? Maar het kan het wel zijn.
ReagerenJohn (moderator)
11 augustus 2021 om 16:48Ik kan dat zo helaas niet beoordelen….
ReagerenCatootje11 augustus 2021 om 16:48Als het om herpes gaat, heeft dat met je weerstand te maken. Denk aan stress, teveel aan argininerijke voedingsmiddelen, tekorten aan voedingsstoffen enz. Lysinerijke voeding vermindert de kans. Pilgebruik ontregelt je hormoonhuishouding en verandert je vaginale milieu Eventuele medicatie voor je klachten is ook nadelig voor je hele gezondheid en doet niets aan oorzaken.
ReagerenCarlo11 augustus 2021 om 16:58Catootje, hoe weet je dat allemaal?
Reagerenheftig25 oktober 2021 om 01:25ja die is heftig
Reageren