Zoeken Vraag het forum

Gonorroe injectie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vraagje

Hoi John,

De urine was negatief.
    Echter nu twijfel ik over de afname eerste ochtend straal.
    Moest middag naar ha.
    Ik heb ochtend niet volkunnen houden op te houden. Ik heb mijn blaas half geleegd. Met het idee dat het dan nog steeds ochtendurine zou zijn als ik in de middag naar ha moest.

Andere helft potje ha.
    Er zat max 1 uur tussen eerste straal en 2de straal bij ha.

Is de test nog betrouwbaar te noemen?

Anoniem

De eerste straal ochtendurine is van belang om te voorkomen dat je je plasbuis met urine ‘schoon’ spoelt en er weinig bacteriën in de urine zitten.

Als je ’s middags naar de huisarts moet, waarom vang je niet de eerste straal ochtendurine op in een potje, zet dat in de koelkast en neem het in de middag mee naar de huisarts.

Een beetje onhandig dit.

Wel is het zo dat testen heel erg gevoelig zijn, dus het kleinste beetje bacterie dat in je urine zit wordt al waargenomen. Ik zou je vraag maar aan de huisarts stellen.

Reageren
    Kevin

Ochtendurine is echt overbodig tegenwoordig. ik laat me 3 maandelijks testen bij de GGD en dit gebeurd altijd smiddags of einde van de middag. ik heb nog nooit gehoord dat het ochtendurine moest zijn. (kan ook niet want je moet de testen daar ter plekke afnemen) al meerdere keren positief getest dus test is gewoon betrouwbaar zonder ochtendurine

Reageren
    Anoniem

Ik heb een vraag, ik heb twee jaar geleden 2024 een test gedaan toen bleek dat ik een soa had chlamydia en gonorroe en heb gelijk tablet gehad en injectie, en toen heb ik een herhaal test gedaan en toen was alles weer goed maar nu heb ik last van aambeien en jeuk en brandend gevoel bij me anus, kan dat door die soa komen ?

Reageren
    Anoniem

Nee, aambeien heeft niets te maken met een soa.

Lees op de website van thuisarts punt NL over de oorzaak van aambeien en wat je best kan doen.

Reageren
Reageer op: Gonorroe injectie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.