Zoeken Vraag het forum

Gonorroe in keel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dan is het er ook niet !

Zou

Hi, John

Ik heb onlangs bij de ggd (na 8 weken sinds mogelijke infectie) een soa test voor afgenomen na allerlei klachten zoals keelonsteking en diarree die weken lang duurde. ik was erg bang voor HIV, maar gelukkig was dat negatief wel is er gonorroe gevonden in mijn keel daarvoor heb ik dus een infectie gekregen. Nu vraag ik mij af of het door de soa kwam dat ik dus aanhoudende diarree heb of kan het door iets anders komen?

Reageren
    John (moderator)

Heb je een behandeling gehad zo ja, wanneer?

Reageren
    Zou

Ja, vandaag heb ik de behandeling gekregen na 6 weken moet ik op nacontrole.

Reageren
    John (moderator)

Het zou in principe wel kunnen, maar andere oorzaken zijn ook mogelijk. Moeilijk te zeggen

Reageren
    Zou

Okee, want diegene kwam klaar in mij en sindsdien langdurige diarree hopelijk ben ik binnen een week weer de oude en kan ik deze elledige periode achterwegen laten.

Reageren
    Jowil

Bij mij is gonnoreu in de keel vastgesteld door de ggd. Hoe groot is de kans dat ik met befffen mijn vriendin heb besmet?

Reageren
    John (moderator)

Die kans is er wel of andersom natuurlijk

Reageren
    Jowil

IS de kans groot of klein?

Reageren
    John (moderator)

die vraag kan ik niet beantwoorden.

Reageren
    jaap

Kan je door tongzoenen gonorroe oplopen?

Reageren
    Anoniem

Lastig, maar onmogelijk is het niet. De bacterie bevindt zich achteraan in de keel, normaal komt je tong daar niet. Helemaal onmogelijk is het niet.

Reageren
    Anoniem

Zie ook hier, ook de opmerkingen die eronder door de verpleegkundige worden gemaakt:

https://www.soapoli-online.nl/blog/kan-ik-een-soa-krijgen-door-tongzoenen

Reageren
    Anoniem

Als je een soa in keel hebt of krijgt

Hoeveel dagen of weken incubatietijd heeft dit en zijn welke soa’s

Reageren
    Anoniem

Dat kan van alles zijn. Meest voorkomend zijn gonorroe en chlamydia. Klachten zijn er vaak niet, of worden niet als soa erkend. Als er een risico was, moet je een test laten doen.

Reageren
Reageer op: Gonorroe in keel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.